Udział w zagranicznym programie rozwojowym dla pracowników

Zapraszamy pracowników Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG zainteresowanych nowoczesnym podejściem do sportu, jego rolą w lokalnych społecznościach oraz praktycznym przygotowaniem do organizacji wydarzeń sportowych. Program łączy zajęcia online z bogatą częścią stacjonarną w Breście, obejmując wykłady, warsztaty, aktywności sportowe oraz wizyty studyjne. Uczestnicy będą mieli okazję pracować w międzynarodowych zespołach, zdobyć doświadczenie w zarządzaniu projektami, poznać narzędzia wykorzystywane w branży sportowej, a także wziąć udział w przygotowaniach oraz realizacji wydarzenia La Solidaire de Brest – jednego z najważniejszych lokalnych biegów o charakterze społecznym.

To wyjątkowa szansa, aby rozwinąć swoje kompetencje, poszerzyć perspektywę i przeżyć intensywny tydzień w środowisku, które łączy sport, edukację i działania na rzecz społeczności.

Część wirtualna: 3–4 godz.

Ogólne wprowadzenie do kursu intensywnego
Ankieta online dotycząca własnych praktyk sportowych, roli sportu w miejscu zamieszkania oraz znaczenia lokalnych interesariuszy
Wprowadzenie do zarządzania projektami i narzędzi (w tym cyfrowych)
Wykład online (Mariana Geets)

Część stacjonarna: 28–30 godz. w Breście

Wykłady:
Prezentacja: harmonogram tygodnia / prowadzący / uczestnicy / oczekiwania / zasady oceny + ćwiczenia integracyjne (1,5 godz.)
Zrównoważony rozwój i inkluzja: analiza pojęć i ich zastosowania w organizacji wydarzeń sportowych (3 godz.)
Diagnoza terytorialna i jej związek ze sportem (2 godz.)
Parasport i inkluzja („Handisport”) w Breście (1 godz.)

Warsztaty:
Wprowadzenie do języka francuskiego (1 godz.)
Zarządzanie projektami: praca grupowa nad organizacją wydarzenia / metody i narzędzia (w tym cyfrowe) (3 godz.)
Sesje pracy grupowej przygotowujące do oceny
Sesje ewaluacyjne (2 godz.)
Udział w ostatnich etapach organizacyjnych wydarzenia La Solidaire de Brest (razem ze studentami L3) (2–3 godz.)

Aktywność fizyczna:
Bieg na orientację lub przygotowanie fizyczne dla biegaczy (2 godz.)
Sporty wodne (3,5 godz.)

Wizyty:
Wizyta terenowa (lokalne obiekty i interesariusze) – oprowadzanie przez studentów M1 Sport Management (6 godz.)
Udział jako wolontariusz lub biegacz w wydarzeniu La Solidaire de Brest

Szczegółowy program zostanie opublikowany w lutym.

 

Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):

  1. Wiedza z zakresu planowania i promowania zrównoważonej oraz inkluzywnej aktywności fizycznej w środowisku miejskim.
  2. Umiejętność projektowania i wdrażania działań zwiększających dostępność aktywności fizycznej dla różnych grup mieszkańców.
  3. Kompetencje społeczne w zakresie współpracy, komunikacji i odpowiedzialnego działania na rzecz zdrowia publicznego w mieście.

 

Efekty uczenia:

• Wiedza:
1.1. Zna podstawowe koncepcje zrównoważonej i inkluzywnej aktywności fizycznej w przestrzeni miejskiej.
1.2. Rozumie, jak środowisko miejskie wpływa na poziom aktywności fizycznej różnych grup społecznych.
1.3. Zna przykłady narzędzi i dobrych praktyk wspierających aktywność fizyczną w miastach.

• Umiejętności:
2.1. Potrafi analizować potrzeby mieszkańców i bariery utrudniające podejmowanie aktywności fizycznej.
2.2. Umie projektować działania, programy lub rozwiązania przestrzenne wspierające aktywność fizyczną w sposób inkluzywny.
2.3. Stosuje narzędzia oceny i ewaluacji skuteczności wdrażanych rozwiązań.

• Kompetencje społeczne:
3.1. Potrafi działać w sposób odpowiedzialny, uwzględniając potrzeby różnych grup mieszkańców i zasady równości.
3.2. Efektywnie współpracuje z lokalnymi partnerami i społecznością miejską.
3.3. Wykazuje inicjatywę w organizacji i wspieraniu wydarzeń sportowych w mieście.

 

Kryteria efektów uczenia się

Efekt uczenia sięKryteria weryfikacjiForma weryfikacji
1.1. Zna podstawowe koncepcje zrównoważonej i inkluzywnej aktywności fizycznej1.1.1. Definiuje pojęcia związane ze zrównoważoną i inkluzywną aktywnością;

1.1.2. Rozpoznaje czynniki wpływające na aktywność mieszkańców

Test
1.2. Rozumie wpływ środowiska miejskiego na poziom aktywności różnych grup1.2.1. Opisuje, jak infrastruktura miejska wspiera lub ogranicza aktywność;
1.2.2. Wskazuje różnice między potrzebami różnych grup mieszkańców
Test
1.3. Zna przykłady narzędzi i dobrych praktyk wspierających aktywność fizyczną w miastach1.3.1. Porównuje przykłady działań z różnych miast;
1.3.2. Wymienia narzędzia planistyczne i edukacyjne
Test
2.1. Potrafi analizować potrzeby mieszkańców i bariery utrudniające podejmowanie aktywności fizycznej.2.1.1. Identyfikuje bariery architektoniczne, społeczne i psychologiczne;

2.1.2. Dobiera odpowiednie metody oceny potrzeb

Test
2.2. Umie projektować działania, programy lub rozwiązania przestrzenne wspierające aktywność fizyczną w sposób inkluzywny.2.2.1. Opracowuje propozycję działań inkluzywnych;

2.2.2. Uzasadnia dobór metod i rozwiązań

Test
2.3. Stosuje narzędzia oceny i ewaluacji skuteczności wdrażanych rozwiązań.2.3.1. Wykonuje analizę skuteczności działań;

2.3.2. Interpretuje wyniki i proponuje modyfikacje

Test
3.1. Potrafi działać w sposób odpowiedzialny, uwzględniając potrzeby różnych grup mieszkańców i zasady równości.3.1.1. Ujmuje w działaniach zasady równości i dostępności;

3.1.2. Wskazuje etyczne aspekty promowania aktywności

Test
3.2. Efektywnie współpracuje z lokalnymi partnerami i społecznością miejską.3.2.1. Aktywnie uczestniczy w zadaniach grupowych;

3.2.2. Komunikuje pomysły w sposób zrozumiały i otwarty

Test
3.3. Wykazuje inicjatywę w organizacji i wspieraniu wydarzeń sportowych w mieście.3.3.1. Samodzielnie proponuje działania wspierające wydarzenie;

3.3.2. Angażuje się w realizację zadań praktycznych podczas wydarzenia

Test

Uczestnicy

Do rekrutacji na inicjatywę może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika  Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej inicjatywy. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować inicjatywy przebywając na jakimkolwiek urlopie.

W przypadku komponentu wirtualnego Uczestnicy są zobowiązani do posiadania dostępu do Internetu, oraz komputera ze sprawnym systemem audio (głośniki/słuchawki i mikrofon), kamerą.

Rekrutacja

Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. W liście należy zawrzeć informacje w jaki sposób temat mobilności łączy się z pracą zawodową oraz jak wpłynie na rozwój uczestnika. Formularz należy wypełnić i wysłać do 17 grudnia 2025 roku.

Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. Środki na ten cel przewidziano dla 2 osób. Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły powyższe wymagania.

Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.

Kryteria rekrutacyjne

1Kryteria formalne Spełnione
status pracownika 
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 
kompletne zgłoszenie 
Kryteria merytorycznePunktacja
1ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji0-5
2zgodność zakresu tematycznego mobilności z pracą zawodową0-5

 

Wyniki rekrutacji

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 19 grudnia 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie Oferta – SEA -EU.

Udział w mobilności dla zakwalifikowanych pracowników Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.

Dofinansowanie

Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności trwających od 27 do 30 marca 2026 roku w tym dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 4100 zł Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.

Dokumentacja przed inicjatywą

Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia inicjatywy są zobowiązane do:

  • elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
  • wniosku o delegację na portalu pracownika,
  • danych do przelewu,
  • rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,

Dokumentacja po inicjatywie

Osoby, które zakończą inicjatywę są zobowiązane:

  • wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po zrealizowanym kursie
  • przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej
  • dostarczenia programu wydarzenia zaopatrzonego w pieczęć i podpis Organizatora

 

Ukończenie mobilności

Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu kursu. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji.  Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.

 

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego

W skrócie

Co?
Program Promoting sustainable and inclusive physical activity in the city
Dla kogo?
Dla pracowników Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG
Termin zgłoszeń
Do 17 grudnia 2025 roku
Termin programu
Od 27 do 30 marca 2026 roku
Jak dołączyć?
Wypełniając formularz

Pozostałe oferty

Udział w zagranicznym programie rozwojowym dla studentów

Kursy języka angielskiego – edycja styczniowa 2026

Student-led projects 2026!