Udział w zagranicznym programie rozwojowym dla pracowników

Zapraszamy pracowników Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG zainteresowanych nowoczesnym podejściem do sportu, jego rolą w lokalnych społecznościach oraz praktycznym przygotowaniem do organizacji wydarzeń sportowych. Program łączy zajęcia online z bogatą częścią stacjonarną w Breście, obejmując wykłady, warsztaty, aktywności sportowe oraz wizyty studyjne. Uczestnicy będą mieli okazję pracować w międzynarodowych zespołach, zdobyć doświadczenie w zarządzaniu projektami, poznać narzędzia wykorzystywane w branży sportowej, a także wziąć udział w przygotowaniach oraz realizacji wydarzenia La Solidaire de Brest – jednego z najważniejszych lokalnych biegów o charakterze społecznym.

To wyjątkowa szansa, aby rozwinąć swoje kompetencje, poszerzyć perspektywę i przeżyć intensywny tydzień w środowisku, które łączy sport, edukację i działania na rzecz społeczności.

Część wirtualna: 3–4 godz.

Ogólne wprowadzenie do kursu intensywnego
Ankieta online dotycząca własnych praktyk sportowych, roli sportu w miejscu zamieszkania oraz znaczenia lokalnych interesariuszy
Wprowadzenie do zarządzania projektami i narzędzi (w tym cyfrowych)
Wykład online (Mariana Geets)

Część stacjonarna: 28–30 godz. w Breście

Wykłady:
Prezentacja: harmonogram tygodnia / prowadzący / uczestnicy / oczekiwania / zasady oceny + ćwiczenia integracyjne (1,5 godz.)
Zrównoważony rozwój i inkluzja: analiza pojęć i ich zastosowania w organizacji wydarzeń sportowych (3 godz.)
Diagnoza terytorialna i jej związek ze sportem (2 godz.)
Parasport i inkluzja („Handisport”) w Breście (1 godz.)

Warsztaty:
Wprowadzenie do języka francuskiego (1 godz.)
Zarządzanie projektami: praca grupowa nad organizacją wydarzenia / metody i narzędzia (w tym cyfrowe) (3 godz.)
Sesje pracy grupowej przygotowujące do oceny
Sesje ewaluacyjne (2 godz.)
Udział w ostatnich etapach organizacyjnych wydarzenia La Solidaire de Brest (razem ze studentami L3) (2–3 godz.)

Aktywność fizyczna:
Bieg na orientację lub przygotowanie fizyczne dla biegaczy (2 godz.)
Sporty wodne (3,5 godz.)

Wizyty:
Wizyta terenowa (lokalne obiekty i interesariusze) – oprowadzanie przez studentów M1 Sport Management (6 godz.)
Udział jako wolontariusz lub biegacz w wydarzeniu La Solidaire de Brest

Szczegółowy program zostanie opublikowany w lutym.

 

Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):

  1. Wiedza z zakresu planowania i promowania zrównoważonej oraz inkluzywnej aktywności fizycznej w środowisku miejskim.
  2. Umiejętność projektowania i wdrażania działań zwiększających dostępność aktywności fizycznej dla różnych grup mieszkańców.
  3. Kompetencje społeczne w zakresie współpracy, komunikacji i odpowiedzialnego działania na rzecz zdrowia publicznego w mieście.

 

Efekty uczenia:

• Wiedza:
1.1. Zna podstawowe koncepcje zrównoważonej i inkluzywnej aktywności fizycznej w przestrzeni miejskiej.
1.2. Rozumie, jak środowisko miejskie wpływa na poziom aktywności fizycznej różnych grup społecznych.
1.3. Zna przykłady narzędzi i dobrych praktyk wspierających aktywność fizyczną w miastach.

• Umiejętności:
2.1. Potrafi analizować potrzeby mieszkańców i bariery utrudniające podejmowanie aktywności fizycznej.
2.2. Umie projektować działania, programy lub rozwiązania przestrzenne wspierające aktywność fizyczną w sposób inkluzywny.
2.3. Stosuje narzędzia oceny i ewaluacji skuteczności wdrażanych rozwiązań.

• Kompetencje społeczne:
3.1. Potrafi działać w sposób odpowiedzialny, uwzględniając potrzeby różnych grup mieszkańców i zasady równości.
3.2. Efektywnie współpracuje z lokalnymi partnerami i społecznością miejską.
3.3. Wykazuje inicjatywę w organizacji i wspieraniu wydarzeń sportowych w mieście.

 

Kryteria efektów uczenia się

Efekt uczenia sięKryteria weryfikacjiForma weryfikacji
1.1. Zna podstawowe koncepcje zrównoważonej i inkluzywnej aktywności fizycznej1.1.1. Definiuje pojęcia związane ze zrównoważoną i inkluzywną aktywnością;

1.1.2. Rozpoznaje czynniki wpływające na aktywność mieszkańców

Test
1.2. Rozumie wpływ środowiska miejskiego na poziom aktywności różnych grup1.2.1. Opisuje, jak infrastruktura miejska wspiera lub ogranicza aktywność;
1.2.2. Wskazuje różnice między potrzebami różnych grup mieszkańców
Test
1.3. Zna przykłady narzędzi i dobrych praktyk wspierających aktywność fizyczną w miastach1.3.1. Porównuje przykłady działań z różnych miast;
1.3.2. Wymienia narzędzia planistyczne i edukacyjne
Test
2.1. Potrafi analizować potrzeby mieszkańców i bariery utrudniające podejmowanie aktywności fizycznej.2.1.1. Identyfikuje bariery architektoniczne, społeczne i psychologiczne;

2.1.2. Dobiera odpowiednie metody oceny potrzeb

Test
2.2. Umie projektować działania, programy lub rozwiązania przestrzenne wspierające aktywność fizyczną w sposób inkluzywny.2.2.1. Opracowuje propozycję działań inkluzywnych;

2.2.2. Uzasadnia dobór metod i rozwiązań

Test
2.3. Stosuje narzędzia oceny i ewaluacji skuteczności wdrażanych rozwiązań.2.3.1. Wykonuje analizę skuteczności działań;

2.3.2. Interpretuje wyniki i proponuje modyfikacje

Test
3.1. Potrafi działać w sposób odpowiedzialny, uwzględniając potrzeby różnych grup mieszkańców i zasady równości.3.1.1. Ujmuje w działaniach zasady równości i dostępności;

3.1.2. Wskazuje etyczne aspekty promowania aktywności

Test
3.2. Efektywnie współpracuje z lokalnymi partnerami i społecznością miejską.3.2.1. Aktywnie uczestniczy w zadaniach grupowych;

3.2.2. Komunikuje pomysły w sposób zrozumiały i otwarty

Test
3.3. Wykazuje inicjatywę w organizacji i wspieraniu wydarzeń sportowych w mieście.3.3.1. Samodzielnie proponuje działania wspierające wydarzenie;

3.3.2. Angażuje się w realizację zadań praktycznych podczas wydarzenia

Test

Uczestnicy

Do rekrutacji na inicjatywę może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika  Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej inicjatywy. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować inicjatywy przebywając na jakimkolwiek urlopie.

W przypadku komponentu wirtualnego Uczestnicy są zobowiązani do posiadania dostępu do Internetu, oraz komputera ze sprawnym systemem audio (głośniki/słuchawki i mikrofon), kamerą.

Rekrutacja

Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. W liście należy zawrzeć informacje w jaki sposób temat mobilności łączy się z pracą zawodową oraz jak wpłynie na rozwój uczestnika. Formularz należy wypełnić i wysłać do 17 grudnia 2025 roku.

Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. Środki na ten cel przewidziano dla 2 osób. Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły powyższe wymagania.

Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.

Kryteria rekrutacyjne

1Kryteria formalne Spełnione
status pracownika 
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 
kompletne zgłoszenie 
Kryteria merytorycznePunktacja
1ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji0-5
2zgodność zakresu tematycznego mobilności z pracą zawodową0-5

 

Wyniki rekrutacji

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 19 grudnia 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie Oferta – SEA -EU.

Udział w mobilności dla zakwalifikowanych pracowników Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.

Dofinansowanie

Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności trwających od 27 do 30 marca 2026 roku w tym dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 4100 zł Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.

Dokumentacja przed inicjatywą

Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia inicjatywy są zobowiązane do:

  • elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
  • wniosku o delegację na portalu pracownika,
  • danych do przelewu,
  • rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,

Dokumentacja po inicjatywie

Osoby, które zakończą inicjatywę są zobowiązane:

  • wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po zrealizowanym kursie
  • przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej
  • dostarczenia programu wydarzenia zaopatrzonego w pieczęć i podpis Organizatora

 

Ukończenie mobilności

Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu kursu. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji.  Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.

 

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego

W skrócie

Co?
Program Promoting sustainable and inclusive physical activity in the city
Dla kogo?
Dla pracowników Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG
Termin zgłoszeń
Do 17 grudnia 2025 roku
Termin programu
Od 27 do 30 marca 2026 roku
Jak dołączyć?
Wypełniając formularz

Pozostałe oferty

Zagraniczne staże badawcze dla naukowców UG

Stwórz kursy o tematyce Morskiej i Ekonomicznej

Grafika promująca mikropoświadczenia

Future Skills i Sustainable Studies – zgłoś własny kurs!