Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
English version Introduction to Zooplankton Biodiversity and Ecology
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Nord Summer School 2025 – kurs „Introduction to Zooplankton Biodiversity and Ecology”
Cel
Celem kursu realizowanego w ramach szkoły letniej jest zapoznanie się z zagadnieniem różnorodności i ekologicznej roli zooplanktonu w ekosystemach morskich oraz wpływie zmian klimatycznych na te środowiska. Program łączy zajęcia teoretyczne z praktycznymi, obejmując wykłady, próbkowanie w terenie na statku badawczym oraz prace laboratoryjne, w tym wykorzystanie narzędzi molekularnych do identyfikacji gatunków.
Destynacja i czas trwania mobilności
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie NORD w Bodo (Norwegia), w terminie 30 czerwca do 4 lipca 2025 roku.
Szczegółowy program
https://www.nord.no/en/study-programmes/nord-summer-school#programme
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
- Rozumienie roli zooplanktonu w ekosystemach morskich.
- Umiejętność prowadzenia badań oceanograficznych na przybrzeżnym statku badawczym.
- Współpraca w grupie wielonarodowej i wielokulturowej.
Efekty uczenia:
- Wiedza:
1.1.zna podstawowe grupy zooplanktonu i ich znaczenie ekologiczne,
1.2.rozumie wpływ zmian klimatycznych i czynników antropogenicznych na społeczności zooplanktonu,
1.3.posiada wiedzę na temat technik próbkowania i analizy zooplanktonu, - Umiejętności:
2.1. stosuje metody mikroskopowe i molekularne do analizy i identyfikacji zooplanktonu,
2.2. interpretuje wyniki badań dotyczących bioróżnorodności zooplanktonu,
2.3. pracuje w zespole badawczym i skutecznie komunikuje swoje obserwacje, - Kompetencje społeczne:
3.1. wykazuje kreatywność w pracy samodzielnej i zespołowej,
3.2. aklimatyzuje się w środowisku wielonarodowym i wielokulturowym,
3.3. radzi sobie ze stresem związywanym z prezentowaniem swojej wiedzy i wyrażaniem opinii w środowisku międzynarodowym.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1 zna podstawowe grupy zooplanktonu i ich znaczenie ekologiczne. | 1.1.1 poprawnie klasyfikuje główne grupy zooplanktonu i wyjaśnia ich rolę w ekosystemach morskich | Test |
1.2 rozumie wpływ zmian klimatycznych i czynników antropogenicznych na społeczności zooplanktonu. | 1.2.1 przedstawia przykłady wpływu zmian klimatu i działalności człowieka na populacje zooplanktonu | Test |
1.3 posiada wiedzę na temat technik próbkowania i analizy zooplanktonu. | 1.3.1 wymienia i opisuje metody pobierania próbek oraz analizy organizmów planktonowych, w tym techniki molekularne | Test |
2.1 stosuje metody mikroskopowe i molekularne do analizy i identyfikacji zooplanktonu. | 2.1.1 wykonuje podstawowe analizy mikroskopowe i interpretuje wyniki metod molekularnych 2.1.2 poprawnie stosuje narzędzia do pobierania próbek i przestrzega procedur terenowych | Test |
2.2 interpretuje wyniki badań dotyczących bioróżnorodności zooplanktonu. | 2.2.1 analizuje dane i wyciąga wnioski dotyczące ekosystemów morskich na podstawie uzyskanych wyników. | Test |
2.3 pracuje w zespole badawczym i skutecznie komunikuje swoje obserwacje. | 2.3.1 aktywnie uczestniczy w pracy zespołowej, dzieli się wynikami badań i przedstawia je w formie raportu lub prezentacji. | Test |
3.1. wykazuje kreatywność w pracy samodzielnej i zespołowej, | 3.1.1 dzieli się pomysłami i spostrzeżeniami z grupą | Test |
3.2. aklimatyzuje się w środowisku wielonarodowym i wielokulturowym | 3.2.1 prowadzi rozmowy / wymienia się informacjami zawodowymi i prywatnymi 3.2.2 poznaje kulturę pracy innych nacji i ją szanuje | Test |
3.3. radzi sobie ze stresem związywanym z prezentowaniem swojej wiedzy i wyrażaniem opinii w środowisku międzynarodowym | 3.3.3 potrafi ustnie przedstawić poglądy w dyskusji 3.3.4 przygotowuje i przedstawia prezentację ustną | Test |
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie studenta Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie.
Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.
Zajęcia szkoły letniej obejmują także sesje online, które będą się odbywać przed i po mobilności fizycznej. Uczestnicy są zobowiązani do posiadania dostępu do Internetu, oraz komputera ze sprawnym systemem audio (głośniki/słuchawki i mikrofon), kamerą i spełniającego wymagania aplikacji wybranej przez organizatora szkoły letniej.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/D7xbChnUQY Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 5 marca 2025 roku.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status studenta | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności z realizowanym programem studiów | 0-5 |
4 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności z napisaną lub pisaną pracą dyplomową na zrealizowanym/realizowanym kierunku studiów | 0-5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 7 marca 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 30.06 do 04.07.2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości około 6 tys. zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet, a także opłaty rejestracyjnej. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.
Zakwalifikowani studenci są zobowiązani do pokrycia opłaty rejestracyjnej dla organizatorów w wysokości 1500 NOK.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
•elektronicznego pre-testu, który oceni, jakim poziomem wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki objętej kursem dysponują uczestnicy kursu przed przystąpieniem do niego,
•rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
•elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
•wypełnienia elektronicznego post-testu, który mierzy stan wiedzy i umiejętności uczestników po zakończonym kursie,
•przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej.
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
WYNIKI REKRUTACJI
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego