Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Staff Week – English for Administrative Staff
Cel
Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i językowych w języku angielskim, dostosowanych do specyfiki pracy administracyjnej na uczelni. Program kursu kładzie szczególny nacisk na praktyczne zastosowanie języka w kontekście zawodowym, uwzględniając m.in. obsługę międzynarodowych studentów i pracowników, prowadzenie korespondencji, oraz uczestnictwo w spotkaniach czy konferencjach.
Destynacja i czas trwania mobilności
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Breście w terminie 18-20 marca 2025 roku.
Szczegółowy program
Link
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
- Obsługa administracyjna anglojęzycznych studentów i pracowników
- Prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w języku angielskim
- Współpraca z międzynarodowym środowiskiem akademickim
Efekty uczenia:
- Wiedza:
1.1. zna słownictwo i terminologię związaną z administracją uczelni wyższej,
1.2. rozumie zasady pisania formalnej i nieformalnej korespondencji w języku angielskim,
1.3. zna różnice kulturowe i ich wpływ na komunikację - Umiejętności:
2.1. tworzy formalną i nieformalną korespondencję ze studentami i pracownikami zagranicznymi,
2.2. prowadzi rozmowy telefoniczne oraz wideokonferencje,
2.3. udziela informacji i wyjaśnień dotyczących procedur administracyjnych - Kompetencje społeczne:
3.1. jest gotowy do podejmowania współpracy z osobami z różnych środowisk kulturowych,
3.2. ma świadomość dbania o jasną i precyzyjną komunikację,
3.3. jest pewny siebie w prowadzeniu rozmów i komunikacji w języku angielskim w sytuacjach zawodowych
Kryteria oceny efektów uczenia się
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1 zna słownictwo i terminologię związaną z administracją uczelni wyższej | 1.1.1. wymienia nazwy urządzeń biurowych 1.1.2 zna typy nazw aktów prawnych uczelni | Test |
1.2 rozumie zasady pisania formalnej i nieformalnej korespondencji w języku angielskim | 1.2.1 zna zasady pisania formalnej korespondencji (pisma urzędowe, email) 1.2.2 zna zasady pisania korespondencji nieformalnej (email do studenta, znajomego z zagranicznej uczelni) | Test |
1.3 zna różnice kulturowe i ich wpływ na komunikację | 2.1.1 zna różnice kulturowe i wykorzystuje tą wiedzę w komunikacji z partnerami zagranicznymi | Test |
2.1. tworzy formalną i nieformalną korespondencję ze studentami i pracownikami zagranicznymi | 2.1.1 umie napisać pismo formalne, np. zaproszenie na konferencję 2.1.2. umie napisać wiadomość email do studenta, np. o zasadach składania podania o stypendium | Test |
2.2. prowadzi rozmowy telefoniczne oraz wideokonferencje w j. angielskim | 2.2.1 potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną 2.2.2 potrafi brać czynny udział w wideokonferencji | Test |
2.3. udziela informacji i wyjaśnień dotyczących procedur administracyjnych w j. angielskim | 2.3.1 umie wyjaśnić zasady składania wniosków o przyznanie stypendium 2.3.2 umie wskazać miejsce składania wniosków | Test |
3.1. jest gotowy do podejmowania współpracy z osobami z różnych środowisk kulturowych | 3.1.1 wysyła zaproszenia na konferencję do różnych środowisk kulturowych | Test |
3.2. ma świadomość dbania o jasną i precyzyjną komunikację | 3.2.1 –weryfikuje swoje wypowiedzi pisemne, także prosząc o wsparcie inne osoby | Test |
3.3. jest pewny siebie w prowadzeniu rozmów i komunikacji w języku angielskim w sytuacjach zawodowych | 3.3.1 zabiera głos w dyskusji 3.3.2 prowadzi rozmowy telefoniczne | Test |
WYMAGANIA DLA MOBILNOŚCI
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika administracyjnego Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/YVgPMJQQKR Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 28 stycznia 2025 roku.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status pracownika administracyjnego | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową | 0-5 |
4 | Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy | 0/5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 3 lutego 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 18 do 20 marca 2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 4,5 tys. zł.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
• elektronicznego pre-testu, który oceni, jakim poziomem wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki objętej kursem dysponują uczestnicy kursu przed przystąpieniem do niego,
• wniosku o delegację na portalu pracownika,
• rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
• elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
• wypełnienia elektronicznego post-testu, który mierzy stan wiedzy i umiejętności uczestników po zakończonym kursie,
• przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej,
• rozliczenie delegacji.
Osoby, które według testu podniosły swoje kompetencje podczas udziału w mobilności uzyskają certyfikat.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
WYNIKI REKRUTACJI
Projekt „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” jest realizowany przez NAWA w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.