Trwa rekrutacja do II edycji Ambasadorów SEA-EU

Chcesz zdobyć międzynarodowe doświadczenie? Kręcisz rolki, tworzysz grafiki albo piszesz teksty? Lubisz organizować wydarzenia, a może interesujesz się marketingiem? Czekamy właśnie na ciebie. Rozwiń swoje umiejętności i zostań studenckim Ambasadorem SEA-EU!

Program Ambasadorów SEA-EU to 12-miesięczny płatny staż, podczas którego studenci UG biorą aktywny udział w realizacji międzynarodowego projektu uczelni zrzeszonych w sojuszu SEA-EU. To szansa na współpracę przy promocji inicjatyw SEA-EU, organizacji wydarzeń, a także udziału w międzynarodowych spotkaniach. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 14 października.

Do programu zapraszamy zarówno studentów o wszechstronnych kompetencjach, jak i tych, którzy specjalizują się w konkretnej dziedzinie. Do każdego uczestnika podchodzimy indywidualnie ustalając zakres pracy i strategie działania – mówi koordynator stażu Marcel Jakubowski. – Może obecnie jest to nadużywane pojęcie, ale naprawdę staramy się, aby program dawał realną możliwości rozwoju.

SEA-EU to sojusz dziewięciu nadmorskich uniwersytetów z Europy, który tworzy wspólną przestrzeń do rozwoju edukacji, badań, podnoszenia kompetencji i budowania relacji ponad granicami. Wspólnie z partnerami z Gdańska, Kadyksu, Brestu, Kilonii, Splitu, Malty, Neapolu, Algarve i Bodø podejmujemy działania, by zrealizować wizję prawdziwie Europejskiego Uniwersytetu – otwartego, międzynarodowego oraz gotowego na realne wyzwania społeczne i ekologiczne. 

– Ambasadorowie regularnie uczestniczą w spotkaniach i wydarzeniach sojuszu wirtualnie jak i stacjonarnie. Przykładowo laureatki I edycji brały udział w zebraniu Rady Studentów SEA-EU w Kilonii, reprezentowały Uniwersytet Gdański podczas zakończenia polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w Brukseli, oraz zostały włączone w spotkania Biura Komunikacji sojuszu – dodaje Marcel Jakubowski.

W ramach SEA-EU studenci Uniwersytetu Gdańskiego wyjeżdżają na międzynarodowe konferencje naukowe, biorą udział w kursach przygotowanych przez uczelnie partnerskie i tworzą wspólne projekty ze studentami z innych krajów. Rolą Ambasadora SEA-EU będzie zarówno reprezentowanie studentów UG w międzynarodowych gremiach studenckich SEA-EU, jak i wspieranie promocji oferty sojuszu do społeczności akademickiej UG.

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego

Oferowany jest roczny staż (od października 2025 r. do września 2026 r.) na umowę zlecenie. Średnie comiesięczne zaangażowanie przewidziane w projekcie wynosi od 10 do 20 godzin. Wynagrodzenie będzie adekwatne do liczby przepracowanych godzin przy stawce 45zł brutto/h. Po zakończeniu programu „Ambasadorowie SEA-EU” stażyści uzyskają certyfikat oraz referencje.

Program będzie realizowany w formie hybrydowej. Uczestnicy są zobowiązani do posiadania dostępu do Internetu, oraz laptopa ze sprawnym systemem audio (głośniki/słuchawki i mikrofon) i kamerą.

Etap I do 14 października 2025

W I etapie kandydat jest zobowiązany do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego. Jednym z elementów formularza jest CV i list motywacyjny. W liście należy ująć aktywności, zainteresowania i kompetencje studenta, które są bezpośrednio lub pośrednio związane z zakresem obowiązków ambasadora SEA-EU. Mogą to być np. dodatkowe kompetencje językowe, doświadczenie w wystąpieniach publicznych, prowadzeniu social mediów lub umiejętności tworzenia materiałów audiowizualnych. Formularz należy wypełnić i wysłać do 14 października 2025 roku.

Kryteria rekrutacyjne I etapu

1Kryteria formalneSpełnione
status studenta I lub II roku studiów I stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich, jak również na I roku studiów II stopnia 
kompletne zgłoszenie 
2Kryteria merytorycznePunktacja
Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego kandydaturę0-10
Ocena doświadczenia praktycznego w marketingu i promocji0-10
Ocena dodatkowych aktywności, zainteresowań i umiejętności studenta0-10

Wyniki rekrutacji I etapu

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 15.10.2025 Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.

Etap II 16 października – 20 października 2025

Do II etapu rekrutacji zakwalifikowane zostaną osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz uzyskały najwięcej punktów w I etapie. II etap będzie miał formę rozmów kwalifikacyjnych przeprowadzonych w okresie od 16-20.10.2025.

Do programu zostaną zaproszone dwie osoby, które uzyskają największą liczbę punktów podczas II etapu.

1Kryteria formalneSpełnione
Obecność na rozmowie kwalifikacyjnej 
2Kryteria merytorycznePunktacja
Wiedza o programie SEA-EU i umiędzynarodowieniu uczelni0-10
Znajomość marketingu akademickiego i narzędzi promocji0-10
Znajomość języka angielskiego0-10
Umiejętności komunikacyjne0-10

Wyniki rekrutacji II etapu

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 24.10.2025. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.

Inicjatywa ma na celu zaangażowanie dwójki studentów Uniwersytetu Gdańskiego w życie społeczności SEA-EU. Ich zadaniem będzie promowanie działań sojuszu, udział w gremiach zarządzających i spotkaniach międzynarodowych, wsparcie studentów zagranicznych oraz prowadzenie działań marketingowych. Dzięki programowi ambasadorowie rozwiną umiejętności komunikacyjne, marketingowe i organizacyjne oraz zdobędą pierwsze doświadczenia we współpracy międzynarodowej. II edycja programu będzie realizowana hybrydowo na Uniwersytecie Gdańskim od 27 października 2025 r. do 30 września 2026 r. Więcej o projekcie SEA-EU.  

Program

Miesiąc I – Wprowadzenie i Szkolenia
  • Spotkanie organizacyjne z opiekunami programu
  • Szkolenie z zakresu misji i celów SEA-EU
  • Warsztaty komunikacji międzykulturowej i integracji międzynarodowej
  • Szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych i promocji wydarzeń
  • Przydzielenie pierwszych zadań
Miesiące II-XI – Działania promocyjne, wsparcie działań Biura Projektu SEA-EU
  • Reprezentowanie studentów UG na spotkaniach gremiów SEA-EU
  • Udział w Radzie Studentów SEA-EU
  • Tworzenie treści promujących SEA-EU (posty, filmy, relacje)
  • Organizacja wydarzeń informacyjnych dla studentów UG
  • Wsparcie nowych zagranicznych studentów w adaptacji akademickiej i kulturalnej
  • Udział w konsultacjach dla studentów dotyczących inicjatyw SEA-EU
  • Organizacja kampanii informacyjnej o inicjatywach sojuszu
Miesiąc XII – Ewaluacja I edycji Programu
  • Podsumowanie działań i ocena efektów programu
  • Tworzenie raportu końcowego z II edycji programu

  1. Zrozumienie misji programu unijnego Uniwersytetów Europejskich
  2. Umiejętność współpracy z międzynarodowymi jednostkami uniwersyteckimi
  3. Rozwój umiejętności komunikacyjnych
  4. Prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych w szkolnictwie wyższym

Efekty uczenia:

  • Wiedza:
    1.1 Zna historię i okoliczności powstania programu unijnego Uniwersytetów Europejskich
    1.2 Ma wiedzę ogólną nt. jednostek Uniwersytetu Gdańskiego związanych z umiędzynarodowieniem
    1.3 Rozumie znaczenie środków komunikacji dla skutecznego porozumiewania się
    1.4 Zna podstawowe zasady marketingu akademickiego
  • Umiejętności:
    2.1 Potrafi zaprezentować misję programu Uniwersytetów Europejskich
    2.2 Wyjaśnia główne cele strategii umiędzynarodowienia UG
    2.3 Potrafi tworzyć angażujące treści promocyjne
    2.4 Organizuje kampanie informacyjne
  • Kompetencje społeczne:
    3.1 Jest gotowy do publicznego występowania i prezentacji
    3.2 Podejmuje wyzwanie doboru właściwych kanałów komunikacji i narzędzi promocji do przyjętych celów i grupy docelowej
    3.3 Efektywnie uczestniczy w podejmowaniu i realizacji grupowych zadań projektowych
    3.4 Ma świadomość dbania o jasną i precyzyjną komunikację

Kryteria efektów uczenia się

Efekt uczenia sięKryteria weryfikacjiForma weryfikacji
 1.1 Zna historię i okoliczności powstania programu unijnego Uniwersytetów Europejskich1.1.1 Zna cele programu Uniwersytetów Europejskich. Zna strukturę sojuszu SEA-EUTest
1.2 Ma wiedzę ogólną nt. jednostek Uniwersytetu Gdańskiego związanych z umiędzynarodowieniem1.2.1 Zna zadania różnych jednostek Uniwersytetu Gdańskiego związanych z umiędzynarodowieniemTest
1.3 Rozumie znaczenie środków komunikacji dla skutecznego porozumiewania się1.3.1 Analizuje skuteczność różnych kanałów komunikacji w kontekście akademickim. 1.3.2 Wykazuje znajomość narzędzi komunikacyjnych dostosowanych do odbiorcówTest
1.4  Zna podstawowe zasady marketingu akademickiego1.4.1 Wymienia kluczowe zasady marketingu akademickiego 1.4.2 Analizuje przykłady strategii promocyjnych uczelni wyższychTest
2.1 Potrafi zaprezentować misję programu Uniwersytetów Europejskich2.1.1 Potrafi przedstawić misję w sposób dostosowany do różnych grup odbiorców. 2.1.2 Uzasadnia znaczenie programu dla europejskiego szkolnictwa wyższegoTest
2.2 Wyjaśnia główne cele strategii umiędzynarodowienia UG2.2.1 Podaje przykłady działań realizujących strategię umiędzynarodowienia UGTest
2.3 Potrafi tworzyć angażujące treści promocyjne2.3.1 Wykazuje umiejętność stosowania zasad copywritingu i storytellingu. 2.3.2 Ocenia skuteczność swoich treści na podstawie zaangażowania odbiorcówTest
2.4 Organizuje kampanie informacyjne2.4.1 Planuje działania promocyjne zgodnie z określonymi celami.Test
3.1 Jest gotowy do publicznego występowania i prezentacji3.1.1 Przygotowuje i wygłasza prezentację na temat umiędzynarodowienia. 3.1.2 Wykazuje pewność siebie i skuteczne techniki prezentacyjneTest
3.2 Podejmuje wyzwanie doboru właściwych kanałów komunikacji i narzędzi promocji do przyjętych celów i grupy docelowej3.2.1 Dobiera kanały komunikacyjne adekwatne do odbiorców i treści. 3.2.2.Uzasadnia wybór narzędzi i metod promocjiTest
  3.3 Efektywnie uczestniczy w podejmowaniu i realizacji grupowych zadań projektowych3.3.1 Współpracuje z innymi, wykazując umiejętność negocjacji i kompromisu. 3.3.2 Dotrzymuje terminów i wspiera realizację wspólnych celów.Test
3.4 Ma świadomość dbania o jasną i precyzyjną komunikację3.4.1 Formułuje komunikaty zrozumiałe i adekwatne do odbiorców. 3.4.2 Unika niejednoznaczności i upraszcza złożone treści, jeśli jest to konieczne.Test

Podczas okresu II edycji programu od października 2025 r. do września 2026 r. ambasadorowie będą zaangażowani na umowę zlecenie. Stawka godzinowa w projekcie to 45 zł brutto, średnie comiesięczne zaangażowanie przewidziane w projekcie wynosi od 10 do 20h. Miesięczne wynagrodzenie będzie adekwatne do liczby przepracowanych godzin.

Dokumentacja przed inicjatywą
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia inicjatywy są zobowiązane do:
• wypełnienia elektronicznego pre-testu, który oceni, jakim poziomem wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki objętej kursem dysponują uczestnicy kursu przed przystąpieniem do niego,
• rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
• wypełnienia dokumentów potrzebnych do rozliczenia umowy o zlecenie

Dokumentacja po inicjatywie
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
• wypełnienia elektronicznego post-testu, który mierzy stan wiedzy i umiejętności uczestników po zakończonym kursie,

Ukończenie szkolenia/kursu

Osoby, które ukończą staż, otrzymają zaświadczenie o jego odbyciu. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms. Dodatkowo stażyści otrzymają referencje.

 

W skrócie

Co?
Płatny Staż w SEA-EU na UG
Dla kogo?
Dla studentów UG
Kiedy?
Od października 2025 roku do września 2026 roku
Termin zgłoszeń
14 października 2025 roku
Jak się zapisać?
Poprzez formularz rejestracyjny

Pozostałe oferty

Grafika promująca z napisem Poznaj Wspólne Kierunki SEA-EU

Wspólne anglojęzyczne kierunki studiów!

Virtual Tandem Language Exchange

SEA-INNOVATE HUB