Programy kursów angielskiego – marzec 2025

Nauka, Pracownik Administracyjny

KURS STACJONARNY prowadzony przez A. Błaszkowską

  • Miejsce: Wydział Ekonomiczny UG w Sopocie, ul. Armii Krajowej 117, wtorki sala B411, środy sala B616
  • Dni zajęć: wtorki 14:30 – 16:00, środy 14:30 – 16:00
Nr Data Godzina 
1. 18.03.25 14:30 – 16:00 
2. 19.03.25 14:30 – 16:00 
3. 25.03.25 14:30 – 16:00 
4.  26.03.25 14:30 – 16:00 
5.  01.04.25 14:30 – 16:00 
6.  02.04.25 14:30 – 16:00 
7. 08.04.25 14:30 – 16:00 
8.  09.04.25 14:30 – 16:00 
9. 15.04.25 14:30 – 16:00 
10. 16.04.25 14:30 – 16:00 

KURS ONLINE prowadzony przez M. Włodarczyk za pośrednictwem platformy MS Teams

  • Dni zajęć: środy 16:00- 17:30 czwartki 16:00-17:30
Nr Data Godzina 
1. 19.03.25 16:00-17:30 
2. 20.03.25 16:00-17:30 
3. 26.03.25 16:00-17:30 
4. 27.03.25 16:00-17:30 
5. 02.04.25 16:00-17:30 
6. 03.04.25 16:00-17:30 
7. 09.04.25 16:00-17:30 
8. 10.04.25 16:00-17:30 
9. 16.04.25 16:00-17:30 
10. 17.04.25 16:00-17:30 

KURS ONLINE prowadzony przez R. Korzeniowską za pośrednictwem platformy MS Teams

  • Dni zajęć: Środy 17:00 – 18:30 piątki 17:00 – 18:30
Nr Data Godzina 
1. 19.03.25 17:00-18:30 
2. 21.03.25 17:00-18:30 
3. 26.03.25 17:00-18:30 
4. 28.03.25 17:00-18:30 
5. 02.04.25 17:00-18:30 
6. 04.04.25 17:00-18:30 
7. 09.04.25 17:00-18:30 
8. 11.04.25 17:00-18:30 
9. 16.04.25 17:00-18:30 
10.  18.04.25 17:00-18:30 

KURS W FORMIE STACJONARNEJ prowadzony przez R. Kuletę

  • Miejsce: Stary Rektorat UG w Gdańsku, ul. Bażyńskiego 1a, sala 317
  • Dni zajęć: wtorki 10:00 – 11:30 piątki 10:00 – 11:30
Nr Data Godziny 
1. 18.03.25 10:00 – 11:30 
2. 21.03.25 10:00 – 11:30 
3. 25.03.25 10:00 – 11:30 
4. 28.03.25 10:00 – 11:30 
5. 01.04.25 10:00 – 11:30 
6. 04.04.25 10:00 – 11:30 
7. 08.04.25 10:00 – 11:30 
8. 11.04.25 10:00 – 11:30 
9. 15.04.25 10:00 – 11:30 
10. 18.04.25 10:00 – 11:30 

Tematyka zajęć (każdy kurs zawiera te same tematy zajęć)

Spotkanie 1: Wprowadzenie i specyfika języka administracyjnego na uczelni 

o Przegląd najważniejszych pojęć związanych z pracą kadry administracyjnej uczelni wyższej. 

o Przygotowanie autoprezentacji w kontekście zawodowym.  

Spotkanie 2: Współpraca międzynarodowa – różnice kulturowe  

o Różnice kulturowe w sposobach komunikowania się.  

o Dyskusja na temat wyzwań w pracy z międzynarodowymi studentami i pracownikami. 

Spotkanie 3: Obsługa interesantów 

o Struktury pomocne w wyrażaniu propozycji, sugestii i udzielaniu. 

o Wyrażenia związane z udzielaniem informacji i kierowaniem do odpowiednich osób lub działów. Słownictwo związane z godzinami pracy, lokalizacją pomieszczeń, procedurami administracyjnymi. 

Spotkanie 4: Obsługa skarg i konfliktów 

o Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami. Słownictwo związane z obsługą skarg i problemów. 

o Praktyczne zastosowanie trybu warunkowego i strony biernej w łagodzeniu sytuacji konfliktowych. 

Spotkanie 5: Korespondencja e-mailowa – styl formalny i precyzja językowa 

o Zasady redagowania formalnych e-maili. Przydatne zwroty do wprowadzania prośby, wyjaśniania, udzielania i uzyskiwania informacji. 

Spotkanie 6: Korespondencja zaawansowana – pisma oficjalne 

o Struktura i język formalnych pism urzędowych. Słownictwo związane z różnymi rodzajami dokumentów administracyjnych. Różnice między tonem neutralnym a stanowczym w oficjalnej korespondencji. 

o Pisanie listu potwierdzającego przyjęcie na studia lub opracowanie pisma informującego o zmianach w regulaminie. 

Spotkanie 7: Zarządzanie dokumentacją – szczegółowa terminologia. Zarządzanie danymi studentów i ochrona danych osobowych (GDPR) 

o Wyrażenia opisujące proces archiwizacji i udostępniania dokumentów.  

o Analiza przykładowych dokumentów w języku angielskim (identyfikacja błędów, uzupełnianie brakujących informacji). 

o Modalne czasowniki w kontekście formalnym (must, have to, may, might).  

o Przechowywanie i udostępnianie danych zgodnie z przepisami. 

o Formułowanie regulaminów i instrukcji (np. „Students must not share their login credentials.”). 

Spotkanie 8: Organizacja spotkań – planowanie i prowadzenie 

o Zwroty związane z organizacją spotkań. Wyrażenia przydatne w moderowaniu spotkań.  

Spotkanie 9: Organizacja konferencji akademickich i wydarzeń naukowych 

o Planowanie i koordynowanie konferencji akademickich. 

o Zapraszanie prelegentów, organizowanie logistyki, rezerwowanie sal. 

o Reagowanie na nieprzewidziane okoliczności 

o Tworzenie scenariusza wydarzenia i negocjowanie szczegółów w parach. 

Spotkanie 10: Skuteczna komunikacja na uczelni 

o Mowa zależna. 

o Relacjonowanie poleceń, zgłoszeń i próśb pomiędzy działami/wydziałami.  

o Efektywna współpraca administracji, współpraca międzywydziałowa, współpraca między uczelniami. 

o Rozwiązywanie problemów organizacyjnych związanych z przepływem informacji. 

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego