KURS STACJONARNY prowadzony przez A. Błaszkowską
- Miejsce: Wydział Ekonomiczny UG w Sopocie, ul. Armii Krajowej 117, wtorki sala B411, środy sala B616
- Dni zajęć: wtorki 14:30 – 16:00, środy 14:30 – 16:00
Nr | Data | Godzina |
1. | 18.03.25 | 14:30 – 16:00 |
2. | 19.03.25 | 14:30 – 16:00 |
3. | 25.03.25 | 14:30 – 16:00 |
4. | 26.03.25 | 14:30 – 16:00 |
5. | 01.04.25 | 14:30 – 16:00 |
6. | 02.04.25 | 14:30 – 16:00 |
7. | 08.04.25 | 14:30 – 16:00 |
8. | 09.04.25 | 14:30 – 16:00 |
9. | 15.04.25 | 14:30 – 16:00 |
10. | 16.04.25 | 14:30 – 16:00 |
KURS ONLINE prowadzony przez M. Włodarczyk za pośrednictwem platformy MS Teams
- Dni zajęć: środy 16:00- 17:30 czwartki 16:00-17:30
Nr | Data | Godzina |
1. | 19.03.25 | 16:00-17:30 |
2. | 20.03.25 | 16:00-17:30 |
3. | 26.03.25 | 16:00-17:30 |
4. | 27.03.25 | 16:00-17:30 |
5. | 02.04.25 | 16:00-17:30 |
6. | 03.04.25 | 16:00-17:30 |
7. | 09.04.25 | 16:00-17:30 |
8. | 10.04.25 | 16:00-17:30 |
9. | 16.04.25 | 16:00-17:30 |
10. | 17.04.25 | 16:00-17:30 |
KURS ONLINE prowadzony przez R. Korzeniowską za pośrednictwem platformy MS Teams
- Dni zajęć: Środy 17:00 – 18:30 piątki 17:00 – 18:30
Nr | Data | Godzina |
1. | 19.03.25 | 17:00-18:30 |
2. | 21.03.25 | 17:00-18:30 |
3. | 26.03.25 | 17:00-18:30 |
4. | 28.03.25 | 17:00-18:30 |
5. | 02.04.25 | 17:00-18:30 |
6. | 04.04.25 | 17:00-18:30 |
7. | 09.04.25 | 17:00-18:30 |
8. | 11.04.25 | 17:00-18:30 |
9. | 16.04.25 | 17:00-18:30 |
10. | 18.04.25 | 17:00-18:30 |
KURS W FORMIE STACJONARNEJ prowadzony przez R. Kuletę
- Miejsce: Stary Rektorat UG w Gdańsku, ul. Bażyńskiego 1a, sala 317
- Dni zajęć: wtorki 10:00 – 11:30 piątki 10:00 – 11:30
Nr | Data | Godziny |
1. | 18.03.25 | 10:00 – 11:30 |
2. | 21.03.25 | 10:00 – 11:30 |
3. | 25.03.25 | 10:00 – 11:30 |
4. | 28.03.25 | 10:00 – 11:30 |
5. | 01.04.25 | 10:00 – 11:30 |
6. | 04.04.25 | 10:00 – 11:30 |
7. | 08.04.25 | 10:00 – 11:30 |
8. | 11.04.25 | 10:00 – 11:30 |
9. | 15.04.25 | 10:00 – 11:30 |
10. | 18.04.25 | 10:00 – 11:30 |
Tematyka zajęć (każdy kurs zawiera te same tematy zajęć)
Spotkanie 1: Wprowadzenie i specyfika języka administracyjnego na uczelni
o Przegląd najważniejszych pojęć związanych z pracą kadry administracyjnej uczelni wyższej.
o Przygotowanie autoprezentacji w kontekście zawodowym.
Spotkanie 2: Współpraca międzynarodowa – różnice kulturowe
o Różnice kulturowe w sposobach komunikowania się.
o Dyskusja na temat wyzwań w pracy z międzynarodowymi studentami i pracownikami.
Spotkanie 3: Obsługa interesantów
o Struktury pomocne w wyrażaniu propozycji, sugestii i udzielaniu.
o Wyrażenia związane z udzielaniem informacji i kierowaniem do odpowiednich osób lub działów. Słownictwo związane z godzinami pracy, lokalizacją pomieszczeń, procedurami administracyjnymi.
Spotkanie 4: Obsługa skarg i konfliktów
o Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami. Słownictwo związane z obsługą skarg i problemów.
o Praktyczne zastosowanie trybu warunkowego i strony biernej w łagodzeniu sytuacji konfliktowych.
Spotkanie 5: Korespondencja e-mailowa – styl formalny i precyzja językowa
o Zasady redagowania formalnych e-maili. Przydatne zwroty do wprowadzania prośby, wyjaśniania, udzielania i uzyskiwania informacji.
Spotkanie 6: Korespondencja zaawansowana – pisma oficjalne
o Struktura i język formalnych pism urzędowych. Słownictwo związane z różnymi rodzajami dokumentów administracyjnych. Różnice między tonem neutralnym a stanowczym w oficjalnej korespondencji.
o Pisanie listu potwierdzającego przyjęcie na studia lub opracowanie pisma informującego o zmianach w regulaminie.
Spotkanie 7: Zarządzanie dokumentacją – szczegółowa terminologia. Zarządzanie danymi studentów i ochrona danych osobowych (GDPR)
o Wyrażenia opisujące proces archiwizacji i udostępniania dokumentów.
o Analiza przykładowych dokumentów w języku angielskim (identyfikacja błędów, uzupełnianie brakujących informacji).
o Modalne czasowniki w kontekście formalnym (must, have to, may, might).
o Przechowywanie i udostępnianie danych zgodnie z przepisami.
o Formułowanie regulaminów i instrukcji (np. „Students must not share their login credentials.”).
Spotkanie 8: Organizacja spotkań – planowanie i prowadzenie
o Zwroty związane z organizacją spotkań. Wyrażenia przydatne w moderowaniu spotkań.
Spotkanie 9: Organizacja konferencji akademickich i wydarzeń naukowych
o Planowanie i koordynowanie konferencji akademickich.
o Zapraszanie prelegentów, organizowanie logistyki, rezerwowanie sal.
o Reagowanie na nieprzewidziane okoliczności
o Tworzenie scenariusza wydarzenia i negocjowanie szczegółów w parach.
Spotkanie 10: Skuteczna komunikacja na uczelni
o Mowa zależna.
o Relacjonowanie poleceń, zgłoszeń i próśb pomiędzy działami/wydziałami.
o Efektywna współpraca administracji, współpraca międzywydziałowa, współpraca między uczelniami.
o Rozwiązywanie problemów organizacyjnych związanych z przepływem informacji.
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego