Zasady rekrutacji na kursy języka angielskiego w ramach projektu SEA-nergy
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Kursy języka angielskiego dla pracowników administracyjnych na poziomie B1/B2
Cel
Organizacja kursów ma na celu łączenie administracji UG do procesu umiędzynarodowienia, oprawę jakości obsługi interesantów międzynarodowych, budowanie otwartej i inkluzywnej kultury organizacji oraz zwiększenie atrakcyjności uczelni na rynku międzynarodowym. Program nauczania skoncentruje się na terminologii administracyjnej, obsłudze interesantów, korespondencji biznesowej, organizacji spotkań i zarządzaniu dokumentacją, podnoszeniu kompetencji w komunikacji formalnej.
Miejsce i czas trwania kursów
KURS STACJONARNY prowadzony przez A. Błaszkowską
- Miejsce: Wydział Ekonomiczny UG w Sopocie, ul. Armii Krajowej 117, wtorki sala B411, środy sala B616
- Termin kursu: 18.03.2025-16.04.2025
- Dni zajęć: wtorki 14:30 – 16:00, środy 14:30 – 16:00
- Czas trwania: 20 godzin lekcyjnych (10 spotkań po 2x45minut)
- Program
KURS ONLINE prowadzony przez M. Włodarczyk za pośrednictwem platformy MS Teams
- Termin zajęć:19.03.2025-17.04.2025
- Dni zajęć: środy 16:00- 17:30 czwartki 16:00-17:30
- Czas trwania: 20 godzin lekcyjnych (10 spotkań po 2x45minut)
- Program
KURS ONLINE prowadzony przez R. Korzeniowską za pośrednictwem platformy MS Teams
- Termin zajęć:19.03.2025-18.04.2025
- Dni zajęć: Środy 17:00 – 18:30 piątki 17:00 – 18:30
- Czas trwania: 20 godzin lekcyjnych (10 spotkań po 2x45minut)
- Program
KURS W FORMIE STACJONARNEJ prowadzony przez R. Kuletę
- Miejsce: Stary Rektorat UG w Gdańsku, ul. Bażyńskiego 1a, sala 317
- Termin zajęć: 18.03.2025-18.04.2025
- Dni zajęć: wtorki 10:00 – 11:30 piątki 10:00 – 11:30
- Czas trwania: 20 godzin lekcyjnych (10 spotkań po 2x45minut)
- Program
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
- Obsługa administracyjna anglojęzycznych studentów i pracowników
- Prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w języku angielskim
- Współpraca z międzynarodowym środowiskiem akademickim
Efekty uczenia:
- Wiedza:
1.1 Zna i rozumie terminologię w zakresie specjalistycznego administracyjnego języka angielskiego
1.2 Zna i rozumie struktury leksykalno-gramatyczne związane z pracą w jednostkach administracyjnych uczelni wyższej.
1.3 Zna zasady pisania formalnej korespondencji służbowej w języku angielskim.
1.4 Zna różnice kulturowe i zasady komunikacji w środowisku międzynarodowym. - Umiejętności:
2.1 Posiada umiejętność formułowania formalnej korespondencji służbowej w języku angielskim. Wykorzystuje słownictwo charakterystyczne dla danej formy komunikacji.
2.2 Potrafi komunikować się w zakresie ogólnych zagadnień związanych z administracją i szkolnictwem wyższym, kierunkami studiów, środowiskiem pracy.
2.3 Rozumie i stosuje zwroty i struktury gramatyczne i leksykalne charakterystyczne dla języka formalnego. - Kompetencje społeczne:
3.1 Jest pewny siebie w komunikacji w języku angielskim.
3.2 Jest zorientowany na konstruktywne porozumiewanie się w środowisku międzynarodowym, unikanie konfliktów i nieporozumień lub ich skuteczne rozwiązywanie.
3.3 Dąży do nawiązania współpracy w obszarze działalności zawodowej w środowisku międzynarodowym.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1 Zna i rozumie terminologię w zakresie specjalistycznego administracyjnego języka angielskiego | 1.1.1 wymienia nazwy jednostek administracyjnych uczelni wyższej. 1.1.2 Wymienia nazwy dokumentów i pism administracyjnych. | Test |
1.2 Zna i rozumie struktury leksykalno-gramatyczne związane z pracą w jednostkach administracyjnych uczelni wyższej. | 1.4.1 zna struktury leksykalno-gramatyczne związane z pracą w jednostkach administracyjnych uczelni wyższej (wyrażanie propozycji, sugestii, strona bierna, czasowniki modalne w kontekście formalnym). | Test |
1.3 zna zasady pisania formalnej korespondencji służbowej w języku angielskim. | 1.3.1 na zasady pisania formalnej korespondencji służbowej w języku angielskim (maile, pisma urzędowe). | Test |
1.4 zna różnice kulturowe i zasady komunikacji w środowisku międzynarodowym | 1.4.1 zna różnice kulturowe i zasady komunikacji w środowisku międzynarodowym i stosuje je w komunikacji z rozmówcami zagranicznymi | Test |
2.1 Posiada umiejętność tworzenia formalnej korespondencji służbowej w języku angielskim. Wykorzystuje słownictwo charakterystyczne dla danej formy komunikacji. | 2.1.1. potrafi napisać pismo formalne, np. Zaproszenie na konferencję 2.1.2. Potrafi napisać formalną wiadomość email, np. Email do pracownika zagranicznej uczelni w sprawie wspólnie realizowanego projektu lub email do studenta w sprawie rekrutacji na studia | Test |
2.2 Potrafi komunikować się w zakresie ogólnych zagadnień związanych z administracją i szkolnictwem wyższym, kierunkami studiów, środowiskiem pracy. | 2.3.1 potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną 2.3.2 potrafi brać czynny udział w spotkaniu / wideokonferencji | Test |
2.3 Rozumie i stosuje zwroty i struktury gramatyczne i leksykalne charakterystyczne dla języka formalnego. | 2.3.1 umie wyjaśnić procedurę rekrutacji studentowi. 2.3.2 umie wyjaśnić zasady składania wniosków (o przyznanie stypendium / o zakwaterowanie w domu studenckim) | Test |
3.1 jest pewny siebie w komunikacji w języku angielskim | 3.1.1 zabiera głos w dyskusji 3.1.2 prowadzi rozmowy telefoniczne 3.1.3 pisze maile do zagranicznych studentów i pracowników uczelni zagranicznych | Test |
3.2 Jest zorientowany na konstruktywne porozumiewanie się w środowisku międzynarodowym, unikanie konfliktów i nieporozumień lub ich skuteczne rozwiązywanie. | 3.2.1 weryfikuje poprawność swoich wypowiedzi 3.2.1 wyjaśnia nieporozumienia podając dodatkowe informacje 3.2.2 upewnia się, że rozmówca rozumie jego/jej wypowiedź | Test |
3.3 Dąży do nawiązania współpracy w obszarze działalności zawodowej w środowisku międzynarodowym. | 3.3.1 wysyła zaproszenia na konferencje i wydarzenia organizowane przez uczelnię | Test |
WYMAGANIA DLA KURSU
Uczestnicy
Do rekrutacji na kurs może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika administracyjnego Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanego kursu. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1, musi on zostać potwierdzony testem poziomującym przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego. Pierwszeństwo mają osoby, które nie korzystały wcześniej z kursów językowych w ramach SEA-EU.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego do 5 maja 2025 roku. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny oraz test poziomujący. Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. Do odbycia kursu mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla kursu.
KURS STACJONARNY prowadzony przez A. Błaszkowską wtorki sala B411, środy sala B616
KURS ONLINE prowadzony przez M. Włodarczyk środy 16:00- 17:30 czwartki 16:00-17:30
KURS ONLINE prowadzony przez R. Korzeniowską środy 17:00 – 18:30 piątki 17:00 – 18:30
KURS W FORMIE STACJONARNEJ prowadzony przez R. Kuletę wtorki 10:00 – 11:30 piątki 10:00 – 11:30
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom dotyczącym potrzeby informowania o stanie rekrutacji na poszczególne kursy, formularze zamkną się automatycznie po przekroczeniu 25 zgłoszeń.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status pracownika administracyjnego | TAK/NIE | |
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | TAK/NIE | |
kompletne zgłoszenie | TAK/NIE | |
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór kursu, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego kursu z realizowaną pracą zawodową | 0-5 |
4 | Brak uczestnictwa we wcześniejszych kursach językowych w ramach projektu SEA-EU | 0 lub 5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 04.03.2025. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/kursy-jezyka-angielskiego-dla-administracji/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Udział w kursie dla zakwalifikowanych pracowników administracyjnych Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.
Dokumentacja przed kursem
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia kursu są zobowiązane do wypełnienia:
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed testem.
Dokumentacja po kursie
Osoby, które zakończą kurs są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po teście.
Ukończenie kursu
Osoby, które ukończą kurs z obecnością minimum 80% otrzymają zaświadczenie o odbyciu kursu na określonym poziomie. Dodatkowo kursanci, którzy według testu podnieśli swoje kompetencje uzyskają certyfikat.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Projekt „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” jest realizowany przez NAWA w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społeczn