ZDALNY KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO – lektorka M. Włodarczyk

Nauka, Pracownik Administracyjny

Lektor: mgr Martyna Włodarczyk 

Forma: Kurs online   

Miejsce: Kurs w formie zdalnej na platformie MS Teams 

Dni i godziny spotkań: wtorki 9:00-10:30 oraz czwartki 14:00-15:30 

Harmonogram spotkań 

Nr Data Godzina 
1. 15.05.25 14:00-15:30 
2.  20.05.25 9:00-10:30 
3.  22.05.25 14:00-15:30 
4. 27.05.25 9:00-10:30 
5.  29.05.25 14:00-15:30 
6. 03.06.25 9:00-10:30 
7. 05.06.25 14:00-15:30 
8. 10.06.25 9:00-10:30 
9. 12.06.25 14:00-15:30 
10. 17.06.25 9:00-10:30

Tematyka zajęć 

Spotkanie 1: Wprowadzenie i specyfika języka administracyjnego na uczelni
Przegląd najważniejszych pojęć związanych z pracą kadry administracyjnej uczelni wyższej.
Przygotowanie autoprezentacji w kontekście zawodowym. 

Spotkanie 2: Współpraca międzynarodowa – różnice kulturowe 
Różnice kulturowe w sposobach komunikowania się. 
Dyskusja na temat wyzwań w pracy z międzynarodowymi studentami i pracownikami.

Spotkanie 3: Obsługa interesantów
Struktury pomocne w wyrażaniu propozycji, sugestii i udzielaniu.
Wyrażenia związane z udzielaniem informacji i kierowaniem do odpowiednich osób lub działów. Słownictwo związane z godzinami pracy, lokalizacją pomieszczeń, procedurami administracyjnymi.

Spotkanie 4: Obsługa skarg i konfliktów
Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami. Słownictwo związane z obsługą skarg i problemów.
Praktyczne zastosowanie trybu warunkowego i strony biernej w łagodzeniu sytuacji konfliktowych.

Spotkanie 5: Korespondencja e-mailowa – styl formalny i precyzja językowa
Zasady redagowania formalnych e-maili. Przydatne zwroty do wprowadzania prośby, wyjaśniania, udzielania i uzyskiwania informacji.

Spotkanie 6: Korespondencja zaawansowana – pisma oficjalne
Struktura i język formalnych pism urzędowych. Słownictwo związane z różnymi rodzajami dokumentów administracyjnych. Różnice między tonem neutralnym a stanowczym w oficjalnej korespondencji.
Pisanie listu potwierdzającego przyjęcie na studia lub opracowanie pisma informującego o zmianach w regulaminie.

Spotkanie 7: Zarządzanie dokumentacją – szczegółowa terminologia. Zarządzanie danymi studentów i ochrona danych osobowych (GDPR)
Wyrażenia opisujące proces archiwizacji i udostępniania dokumentów. 
Analiza przykładowych dokumentów w języku angielskim (identyfikacja błędów, uzupełnianie brakujących informacji).
Modalne czasowniki w kontekście formalnym (must, have to, may, might). 
Przechowywanie i udostępnianie danych zgodnie z przepisami.
Formułowanie regulaminów i instrukcji (np. „Students must not share their login credentials.”).

Spotkanie 8: Organizacja spotkań – planowanie i prowadzenie
Zwroty związane z organizacją spotkań. Wyrażenia przydatne w moderowaniu spotkań. 

Spotkanie 9: Organizacja konferencji akademickich i wydarzeń naukowych
Planowanie i koordynowanie konferencji akademickich.
Zapraszanie prelegentów, organizowanie logistyki, rezerwowanie sal.
Reagowanie na nieprzewidziane okoliczności
Tworzenie scenariusza wydarzenia i negocjowanie szczegółów w parach.

Spotkanie 10: Skuteczna komunikacja na uczelni
Mowa zależna.
Relacjonowanie poleceń, zgłoszeń i próśb pomiędzy działami/wydziałami. 
Efektywna współpraca administracji, współpraca międzywydziałowa, współpraca między uczelniami.
Rozwiązywanie problemów organizacyjnych związanych z przepływem informacji.

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego