Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
🇬🇧 Recruitment rules for Staff Week Pedagogical and Social Innovation
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Staff Week Pedagogical and Social Innovation joining Higher Education and the Community
Cel
Celem szkolenia „Pedagogical and Social Innovation joining Higher Education and the Community” jest pogłębiona refleksja nad innowacjami pedagogicznymi i społecznymi, ze szczególnym uwzględnieniem projektów i działań realizowanych we współpracy między uczelniami wyższymi a społecznościami lokalnymi. Uczestnicy poznają teoretyczne podstawy tych innowacji, a także praktyczne przykłady z różnych dziedzin wiedzy. Program obejmuje również wizytę studyjną na wyspie Culatra, gdzie omawiane będą efekty długofalowego partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Forma i czas trwania inicjatywy
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Algarve (Portugalia) w terminie 14-17 października 2025 roku (plus 2 dni na podróż).
Szczegółowy program
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
1. Uczestnik zna podstawowe koncepcje innowacji pedagogicznych i społecznych oraz rozumie rolę współpracy uczelni z otoczeniem w kontekście zrównoważonego rozwoju.
2. Potrafi analizować i wdrażać projekty społeczne oraz efektywnie współpracować w międzynarodowych zespołach międzyinstytucjonalnych.
3. Współpraca z międzynarodowym środowiskiem akademickim.
Efekty uczenia:
- Wiedza:
1.1 zna podstawowe pojęcia i koncepcje związane z innowacjami pedagogicznymi i społecznymi
1.2 rozumie znaczenie współpracy uczelni wyższych z lokalnymi społecznościami,
1.3 posiada wiedzę na temat roli edukacji w procesach zrównoważonego rozwoju - Umiejętności:
2.1. potrafi analizować i oceniać projekty innowacyjne realizowane w środowisku akademickim i społecznym,
2.2. umie budować i rozwijać partnerstwa międzyinstytucjonalne,
2.3. efektywnie pracuje w zespołach międzynarodowych i międzysektorowych. - Kompetencje społeczne:
3.1. jest otwarty na współpracę z osobami z różnych środowisk kulturowych,
3.2. świadomie i odpowiedzialnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnych,
3.3. potrafi komunikować się w środowisku międzynarodowym, wykazując się elastycznością i gotowością do działania w zmiennym kontekście społecznym.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1 zna podstawowe pojęcia i koncepcje związane z innowacjami pedagogicznymi i społecznymi | 1.1.1 potrafi poprawnie zdefiniować co najmniej trzy kluczowe pojęcia dotyczące innowacji pedagogicznych i społecznych oraz wskazać ich praktyczne zastosowanie | Test |
1.2 rozumie znaczenie współpracy uczelni wyższych z lokalnymi społecznościami | 1.2.1 potrafi podać przynajmniej dwa przykłady działań lub projektów opartych na współpracy uczelni z otoczeniem społecznym i wskazać ich wpływ na lokalną społeczność. | Test |
1.3 posiada wiedzę na temat roli edukacji w procesach zrównoważonego rozwoju | 2.1.1 umie wyjaśnić, w jaki sposób edukacja wspiera cele zrównoważonego rozwoju oraz wskazać konkretne obszary, w których edukacja odgrywa kluczową rolę | Test |
2.1. potrafi analizować i oceniać projekty innowacyjne realizowane w środowisku akademickim i społecznym | 2.1.1 przedstawia analizę wybranego projektu innowacyjnego, wskazując jego cele, zastosowane rozwiązania oraz wpływ społeczny lub edukacyjny | Test |
2.2. umie budować i rozwijać partnerstwa międzyinstytucjonalne, | 2.2.1 potrafi opisać przykładowy proces nawiązywania współpracy między instytucjami oraz wskazać kluczowe elementy udanej współpracy | Test |
2.3. efektywnie pracuje w zespołach międzynarodowych i międzysektorowych | 2.3.1 aktywnie uczestniczy w grupowym zadaniu/problemie wymagającym współpracy i dzieli się własnym wkładem w realizację celu zespołowego. | Test |
3.1. jest otwarty na współpracę z osobami z różnych środowisk kulturowych | 3.1.1 wykazuje gotowość do działania w międzynarodowej grupie roboczej, z poszanowaniem różnic kulturowych i komunikacyjnych. | Test |
3.2. świadomie i odpowiedzialnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnych | 3.2.1 potrafi wskazać konkretne działania lub inicjatywy społeczne, w które był zaangażowany, oraz opisać swój wkład i ich znaczenie. | Test |
3.3. potrafi komunikować się w środowisku międzynarodowym, wykazując się elastycznością i gotowością do działania w zmiennym kontekście społecznym | 3.3.1 skutecznie uczestniczy w dyskusji lub pracy grupowej w języku angielskim, dostosowując styl komunikacji do sytuacji i współuczestników. | Test |
WYMAGANIA DLA INICJATYWY
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika niebędącego nauczycielem akademickim i doktoranta Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego Formularz rejestracyjny: Pedagogical and Social Innovation joining Higher Education do dnia 29 maja 2025 roku. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji osoby w zakresie rozwoju zawodowego.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności. Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status pracownika administracyjnego/doktoranta | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową/naukową | 0-5 |
4 | Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy | 0/5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 03.06.2025. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Udział w mobilności dla zakwalifikowanych pracowników i doktorantów Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.
Dofinansowanie
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 14 do 17 października 2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 6150 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
- wniosku o delegację/umowy
- danych do przelewu,
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
- elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po kursie,
- przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej.
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu kursu.
Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego