Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
🇬🇧 Recruitment rules Academic Staff Week in Psychology
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Academic Staff Week in Psychology
Cel
Celem udziału w wydarzeniu jest zwiększenie wsparcia wśród kadry akademickiej psychologii poprzez rozwój współpracy międzyinstytucjonalnej, zapewnienie wsparcia edukacyjnego oraz wymianę najlepszych praktyk między uniwersytetami realizującymi programy studiów psychologicznych. Dodatkowo, celem jest zagwarantowanie odpowiedniego wsparcia psychologicznego dla studentów w trakcie ich nauki.
Destynacja i czas trwania mobilności
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Splicie w terminie od 17 do 19 września 2025 roku.
Szczegółowy program
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
1. Zdolność do identyfikowania i wdrażania skutecznych mechanizmów wsparcia psychicznego dla studentów i pracowników uczelni.
2. Umiejętność analizowania i wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce edukacyjnej
i wspierającej.
3. Rozwijanie kompetencji współpracy międzyinstytucjonalnej w kontekście edukacji i rozwoju zawodowego.
Efekty uczenia:
• Wiedza:
1.1 zna i rozumie aktualne wyzwania psychologiczne studentów oraz dostępne mechanizmy wsparcia w środowisku akademickim.
1.2 posiada wiedzę na temat wyników najnowszych badań dotyczących rozwoju młodzieży, uzależnień oraz emocjonalnych doświadczeń nauczycieli.
1.3 zna możliwości współpracy naukowej i zawodowej na poziomie międzynarodowym oraz zasady publikowania wyników badań.
• Umiejętności:
2.1. potrafi analizować i porównywać modele wsparcia psychologicznego stosowane na różnych uczelniach.
2.2. umie interpretować wyniki badań naukowych i wykorzystywać je w projektowaniu działań edukacyjnych i wspierających.
2.3. potrafi inicjować i rozwijać współpracę naukową oraz zawodową w kontekście międzynarodowym.
• Kompetencje społeczne:
3.1. wykazuje gotowość do zaangażowania w inicjatywy wspierające dobrostan psychiczny studentów i pracowników uczelni.
3.2. współpracuje w sposób otwarty i odpowiedzialny z przedstawicielami innych uczelni oraz środowisk akademickich, dzieląc się dobrymi praktykami.
3.3. respektuje zasady etyczne oraz różnorodność podejść w projektowaniu i wdrażaniu działań edukacyjnych i wspierających.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1. zna i rozumie aktualne wyzwania psychologiczne studentów oraz dostępne mechanizmy wsparcia w środowisku akademickim | 1.1.1. potrafi wymienić i opisać główne wyzwania psychiczne, z jakimi mierzą się studenci w trakcie studiów 1.1.2. identyfikuje i charakteryzuje formy wsparcia psychologicznego oferowane przez uczelnie | Test |
1.2. posiada wiedzę na temat wyników najnowszych badań dotyczących rozwoju młodzieży, uzależnień oraz emocjonalnych doświadczeń nauczycieli | 1.2.1 opisuje główne wnioski z aktualnych badań dotyczących rozwoju młodzieży i uzależnień w populacji ogólnej 1.2.2. prezentuje znajomość problematyki emocjonalnych doświadczeń nauczycieli na podstawie danych empirycznych | Test |
1.3. zna możliwości współpracy naukowej i zawodowej na poziomie międzynarodowym oraz zasady publikowania wyników badań | 1.3.1 wskazuje konkretne formy i platformy międzynarodowej współpracy naukowej oraz zna zasady nawiązywania takich kontaktów 1.3.2. opisuje etapy procesu publikacji naukowej oraz podstawowe zasady etyki i jakości w publikowaniu wyników badań | Test |
2.1. potrafi analizować i porównywać modele wsparcia psychologicznego stosowane na różnych uczelniach | 2.1. analizuje kluczowe elementy systemów wsparcia psychologicznego funkcjonujących na różnych uczelniach 2.1.2. porównuje mocne i słabe strony wybranych modeli wsparcia, formułując wnioski dotyczące ich skuteczności i możliwości adaptacji | Test |
2.2. umie interpretować wyniki badań naukowych i wykorzystywać je w projektowaniu działań edukacyjnych i wspierających | 2.2.1 analizuje i interpretuje wyniki badań naukowych w kontekście potrzeb studentów i środowiska akademickiego 2.2.2 na podstawie wyników badań proponuje konkretne działania edukacyjne lub wspierające dostosowane do realiów uczelni | Test |
2.3. potrafi inicjować i rozwijać współpracę naukową oraz zawodową w kontekście międzynarodowym | 2.3.1 nawiązuje i podtrzymuje kontakty z przedstawicielami instytucji zagranicznych w celu realizacji wspólnych działań naukowych lub edukacyjnych 2.3.2 proponuje formy współpracy międzynarodowej z uwzględnieniem wspólnych celów, zasobów i potrzeb uczestniczących stron | Test |
3.1. wykazuje gotowość do zaangażowania w inicjatywy wspierające dobrostan psychiczny studentów i pracowników uczelni | 3.1.1 aktywnie uczestniczy w dyskusjach, warsztatach lub projektach dotyczących dobrostanu psychicznego w środowisku akademickim 3.1.2 proponuje konkretne rozwiązania lub działania wspierające zdrowie psychiczne studentów i kadry akademickiej | Test |
3.2. współpracuje w sposób otwarty i odpowiedzialny z przedstawicielami innych uczelni oraz środowisk akademickich, dzieląc się dobrymi praktykami | 3.2.1 aktywnie uczestniczy w wymianie doświadczeń i wiedzy z przedstawicielami innych instytucji akademickich 3.2.2 prezentuje przykłady dobrych praktyk ze swojej uczelni i otwarcie przyjmuje propozycje oraz rozwiązania stosowane w innych środowiskach | Test |
3.3. respektuje zasady etyczne oraz różnorodność podejść w projektowaniu i wdrażaniu działań edukacyjnych i wspierających | 3.3.1 uwzględnia różnorodne potrzeby, perspektywy kulturowe i społeczne przy proponowaniu działań edukacyjnych i wspierających 3.3.2 stosuje zasady etyki zawodowej i akademickiej w planowaniu oraz omawianiu inicjatyw wspierających | Test |
WYMAGANIA DLA MOBILNOŚCI
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie doktoranta Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować, ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B2.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/LEqEjnr1Pt Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 30 maja 2025 roku.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności. Środki na ten cel przewidziano dla trzech osób.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status doktoranta | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B2 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | zgodność zakresu tematycznego mobilności z realizowanym kierunkiem studiów | 0-5 |
4 | zgodność zakresu tematycznego mobilności z pisaną rozprawą doktorską | 0-5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 5 czerwca 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 17-19.09.2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacane w formie ryczałtu w wysokości około 4125 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po teście,
- przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej,
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności.
Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie post-testu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pre-testem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.