REGULAMIN KONKURSU
Rozwijanie Potencjału Badawczego SEA-EU z wykorzystaniem „Research Potential Database”
§ 1. CEL KONKURSU
- Celem konkursu jest podjęcie lub umocnienie współpracy naukowo-badawczej i dydaktycznej pomiędzy uczelniami partnerskimi SEA-EU przy wykorzystaniu informacji dostępnych w Bazie Potencjału Badawczego „Research Potential Database” https://research.sea-eu.ug.edu.pl/ Konkurs wyłoni najlepsze międzynarodowe projekty, które muszą wyróżniać się nowatorskim i interdyscyplinarnym charakterem, nawiązywać do europejskich wartości oraz uwzględniać cele zrównoważonego rozwoju wpisane w misję sojuszu SEA-EU.
- Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.
§ 2. UCZESTNICY KONKURSU
- W konkursie mogą uczestniczyć nauczyciele akademiccy aktualnie zatrudnieni w Uniwersytecie Gdańskim na stanowiskach badawczo-dydaktycznych lub badawczych, będący członkami grup badawczych zarejestrowanych w Bazie „Research Potential Database” na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego.
- Zgłoszone projekty muszą angażować co najmniej jednego naukowca z Uniwersytetu Gdańskiego oraz minimum jednego badacza z zagranicznej uczelni z konsorcjum SEA-EU będących członkami grup badawczych zarejestrowanych w Bazie „Research Potential Database”
§ 3. FINANSOWANIE
- Wyróżnione projekty otrzymają finansowanie na pokrycie kosztów dwóch mobilności pracowników Uniwersytetu Gdańskiego w ramach uczelni partnerskich SEA-EU. Maksymalny koszt jednej mobilności wynosi 10 000 zł. Dofinansowanie będzie obejmowało rzeczywiste poniesione koszty (dietę oraz koszty podróży według stawek ministerialnych Dz.U. 2022 poz. 2302).
- W ramach przyznanych środków możliwa jest realizacja następujących działań́:
Wyjazdy służbowe – koszty wyjazdów służbowych wnioskodawcy lub członka grupy badawczej będącego pracownikiem UG do uczelni partnerskiej SEA-EU, gdzie realizowana jest współpraca (diety, koszty podróży i noclegów) - Uczestnicy konkursu, którzy otrzymają̨ dofinasowanie zobowiązani są̨ do wydatkowania środków zgodnie z Zasadami gospodarki finansowej Uniwersytetu Gdańskiego.
- Realizacja wyjazdów służbowych następuje zgodnie z Regulaminem podróży służbowych odbywanych poza granice kraju (Zarządzenie nr 52/R/24 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 4 czerwca 2024 roku).
- Okres kwalifikowania kosztów w ramach uzyskanego dofinasowania rozpoczyna się̨ od dnia,
w którym wnioskodawca otrzymał decyzję o przyznaniu dofinasowania. - Termin realizacji mobilności może być zaplanowany od 1.09.2025 r. do 31.08.2026 r.
- Wydatkowanie środków jest możliwe do 31.08.2026 r.
- Ostateczny termin przedłożenia dokumentów finansowych do rozliczenia mobilności upływa 14.09.2026 r.
§ 4. ZŁOŻENIE WNIOSKU
- Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia formularza rejestracyjnego oraz złożenia wniosku konkursowego (link w formularzu rejestracyjnym) w terminie do 30.06.2025 r.
- Złożenie formularza rejestracyjnego oraz wniosku jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
§ 5. OCENA WNIOSKÓW
- Wnioski są̨ oceniane pod względem formalnym przez koordynatora. Ocena formalna obejmuje kompletność́ wniosku oraz ocenę̨, czy wnioskodawca spełnia warunki uczestnika programu.
Kryteria formalne | |
a) | Status pracownika badawczo-dydaktycznego lub badawczego. |
b) | Spełnienie warunku rejestracji w bazie „Research Potential Database”. |
c) | Kompletne zgłoszenie. |
- Wnioski, które nie spełniają̨ wymagań́ formalnych nie podlegają̨ dalszej ocenie merytorycznej.
- Rezultatem projektu zgłoszonego w konkursie musi być spełnienie jednego z poniższych warunków w okresie trwania konkursu (do 30.08.2026 r.):
– złożenie wspólnego wniosku do jednego z programów polskich instytucji finansujących badania,
– złożenie wniosku do programu profesorów wizytujących na Uniwersytecie Gdańskim,
– złożenie wniosku w ramach programów Seed Funds proponowanych w uczelniach partnerskich SEA-EU. - Oceny merytorycznej wniosków dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Rektora.
W skład komisji wchodzą:
– Prorektor ds. Badań Naukowych – Przewodniczący Komisji
– Prorektor ds. Współpracy i Umiędzynarodowienia
– Dyrektor Biura Nauki
– Dyrektor Biura Wsparcia Przygotowania Projektów – Inkubator Projektowy - Komisja dokonuje klasyfikacji wniosków na podstawie poniżej wymienionych kryteriów:
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
a) | Podjęcie współpracy badawczej pomiędzy uczelniami partnerskimi uwzględniające cele zrównoważonego rozwoju wpisane w misję SEA-EU oraz odnoszące się do wartości europejskich | 0-5 |
b) | Nowatorski i interdyscyplinarny charakter planowanych badań. | 0-5 |
c) | Zgodność zakresu tematycznego planowanego projektu z realizowanymi badaniami w ramach grupy badawczej zarejestrowanej w Research Potential Database. | 0-5 |
d) | Liczba uczestników zaangażowanych w realizację współpracy naukowo-badawczej z uczelni partnerskiej SEA-EU. | 0-5 |
- Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania na etapie oceny wniosków: 20.
- Na podstawie liczby uzyskanych punktów Komisja Konkursowa ogłasza listę̨ rankingową.
- Ostateczną decyzję o przyznaniu dofinasowania podejmuje Przewodniczący Komisji.
- Laureaci konkursu zostaną indywidualnie poinformowani o wynikach drogą mailową do dnia 8.08.2025 r. Lista laureatów będzie dostępna także na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
§ 6. ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
- Zasady finansowania zostały omówione w § 3. Finansowanie.
- Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do:
– wypełnienia wniosku o wyrażenie zgody na wyjazd służbowy na portalu pracownika,
– podpisania oświadczenia o korzystaniu z dofinansowania,
– rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika mobilności. - Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
– przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej,
– przedstawienia pisemnej relacji z pobytu,
– rozliczenie wyjazdu służbowego.
§ 7. ROZLICZENIE
- Warunkiem rozliczenia grantu przyznanego w konkursie „Research Potential Database” SEA-EU jest przesłanie do koordynatora pod adres sea-nergy@ug.ed.pl w terminie do dnia 31.08.2026 r. sprawozdania z realizacji projektu, którego wzór zostanie udostępniony laureatom konkursu na stronie internetowej oraz zaświadczenia o złożeniu wspólnego grantu.
- Niespełnienie warunku, o którym mowa w ust. 1, skutkuje brakiem możliwości ubiegania się̨ o dofinasowanie w następnych edycjach konkursu „Research Potential Database” SEA-EU.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.