Lektor: mgr Martyna Włodarczyk
Forma: Kurs online
Miejsce: Kurs w formie zdalnej na platformie MS Teams
Dni i godziny spotkań: wtorki 9:00-10:30 oraz czwartki 14:00-15:30
Harmonogram spotkań
Nr | Data | Godzina |
1. | 15.05.25 | 14:00-15:30 |
2. | 20.05.25 | 9:00-10:30 |
3. | 22.05.25 | 14:00-15:30 |
4. | 27.05.25 | 9:00-10:30 |
5. | 29.05.25 | 14:00-15:30 |
6. | 03.06.25 | 9:00-10:30 |
7. | 05.06.25 | 14:00-15:30 |
8. | 10.06.25 | 9:00-10:30 |
9. | 12.06.25 | 14:00-15:30 |
10. | 17.06.25 | 9:00-10:30 |
Tematyka zajęć
Spotkanie 1: Wprowadzenie i specyfika języka administracyjnego na uczelni
Przegląd najważniejszych pojęć związanych z pracą kadry administracyjnej uczelni wyższej.
Przygotowanie autoprezentacji w kontekście zawodowym.
Spotkanie 2: Współpraca międzynarodowa – różnice kulturowe
Różnice kulturowe w sposobach komunikowania się.
Dyskusja na temat wyzwań w pracy z międzynarodowymi studentami i pracownikami.
Spotkanie 3: Obsługa interesantów
Struktury pomocne w wyrażaniu propozycji, sugestii i udzielaniu.
Wyrażenia związane z udzielaniem informacji i kierowaniem do odpowiednich osób lub działów. Słownictwo związane z godzinami pracy, lokalizacją pomieszczeń, procedurami administracyjnymi.
Spotkanie 4: Obsługa skarg i konfliktów
Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami. Słownictwo związane z obsługą skarg i problemów.
Praktyczne zastosowanie trybu warunkowego i strony biernej w łagodzeniu sytuacji konfliktowych.
Spotkanie 5: Korespondencja e-mailowa – styl formalny i precyzja językowa
Zasady redagowania formalnych e-maili. Przydatne zwroty do wprowadzania prośby, wyjaśniania, udzielania i uzyskiwania informacji.
Spotkanie 6: Korespondencja zaawansowana – pisma oficjalne
Struktura i język formalnych pism urzędowych. Słownictwo związane z różnymi rodzajami dokumentów administracyjnych. Różnice między tonem neutralnym a stanowczym w oficjalnej korespondencji.
Pisanie listu potwierdzającego przyjęcie na studia lub opracowanie pisma informującego o zmianach w regulaminie.
Spotkanie 7: Zarządzanie dokumentacją – szczegółowa terminologia. Zarządzanie danymi studentów i ochrona danych osobowych (GDPR)
Wyrażenia opisujące proces archiwizacji i udostępniania dokumentów.
Analiza przykładowych dokumentów w języku angielskim (identyfikacja błędów, uzupełnianie brakujących informacji).
Modalne czasowniki w kontekście formalnym (must, have to, may, might).
Przechowywanie i udostępnianie danych zgodnie z przepisami.
Formułowanie regulaminów i instrukcji (np. „Students must not share their login credentials.”).
Spotkanie 8: Organizacja spotkań – planowanie i prowadzenie
Zwroty związane z organizacją spotkań. Wyrażenia przydatne w moderowaniu spotkań.
Spotkanie 9: Organizacja konferencji akademickich i wydarzeń naukowych
Planowanie i koordynowanie konferencji akademickich.
Zapraszanie prelegentów, organizowanie logistyki, rezerwowanie sal.
Reagowanie na nieprzewidziane okoliczności
Tworzenie scenariusza wydarzenia i negocjowanie szczegółów w parach.
Spotkanie 10: Skuteczna komunikacja na uczelni
Mowa zależna.
Relacjonowanie poleceń, zgłoszeń i próśb pomiędzy działami/wydziałami.
Efektywna współpraca administracji, współpraca międzywydziałowa, współpraca między uczelniami.
Rozwiązywanie problemów organizacyjnych związanych z przepływem informacji.
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego