Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
🇬🇧 Recruitment rules for Staff Week Professional Development of HR
PODSTAWOWE INFORMACJE
Nazwa
Staff Week “Professional development of HR as an important factor for HEI’s improvement”
Cel
Celem kursu “Professional development of HR as an important factor for HEI’s improvement” jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie zarządzania i przywództwa w administracji uczelni wyższych (HEIs). Program skupia się na znaczeniu rozwoju zawodowego i osobistego pracowników administracyjnych jako kluczowego czynnika poprawy efektywności i konkurencyjności uczelni. Omawiane będą także podstawy teoretyczne i systemowe wspierające ten proces.
Program promuje podejście do zarządzania zasobami ludzkimi oparte na przywództwie transformacyjnym i sytuacyjnym, dostosowanym do zmieniających się potrzeb instytucji i pracowników.
Forma i czas trwania inicjatywy
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Kadyksie w terminie 21-23 października 2025 roku (plus dwa dni podróży).
Szczegółowy program
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
- Uczestnik zna podstawowe koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi w szkolnictwie wyższym, w tym znaczenie przywództwa i systemów oceny pracowniczej dla efektywności organizacji.
- Potrafi wdrażać strategie rozwoju zawodowego i stosować adekwatne narzędzia zarządzania personelem, w tym ocenę pracowniczą i odpowiedni styl przywództwa
- Uczestnik jest otwarty na współpracę i wdrażanie innowacyjnych, etycznych rozwiązań w zarządzaniu personelem, z poszanowaniem zasad równości i przejrzystości.
Efekty uczenia:
- Wiedza:
1.1 zna podstawowe koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi w szkolnictwie wyższym
1.2 rozumie znaczenie przywództwa transformacyjnego i sytuacyjnego w zarządzaniu personelem
1.3 posiada wiedzę na temat systemów oceny pracowniczej i ich wpływu na efektywność organizacji - Umiejętności:
2.1. potrafi analizować i wdrażać strategie rozwoju zawodowego pracowników
2.2. umie projektować i stosować systemy oceny pracowniczej oparte na obiektywnych kryteriach
2.3. dobiera styl przywództwa odpowiedni do sytuacji organizacyjnej - Kompetencje społeczne:
3.1. jest otwarty na współpracę i wymianę dobrych praktyk w środowisku międzynarodowym
3.2. działa zgodnie z zasadami równości, przejrzystości i obiektywizmu w ocenie pracowników
3.3. wykazuje gotowość do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu personelem.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
zna podstawowe koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi w szkolnictwie wyższym | 1.1.1 prawidłowo identyfikuje i opisuje co najmniej trzy koncepcje ZZL stosowane w instytucjach szkolnictwa wyższego | Test |
rozumie znaczenie przywództwa transformacyjnego i sytuacyjnego w zarządzaniu personelem | 1.2.1 potrafi wyjaśnić różnice między przywództwem transformacyjnym a sytuacyjnym oraz wskazać ich praktyczne zastosowanie w kontekście zarządzania zespołem | Test |
posiada wiedzę na temat systemów oceny pracowniczej i ich wpływu na efektywność organizacji | 2.1.1 omawia zalety i ograniczenia wybranego systemu oceny oraz analizuje jego wpływ na wyniki organizacyjne | Test |
2.1. potrafi analizować i wdrażać strategie rozwoju zawodowego pracowników | 2.1.1 opracowuje plan rozwoju zawodowego dla wybranej grupy pracowników z uzasadnieniem doboru działań | Test |
2.2. umie projektować i stosować systemy oceny pracowniczej oparte na obiektywnych kryteriach | 2.2.1 przygotowuje projekt systemu oceny zawierający mierzalne i przejrzyste kryteria oceny | Test |
2.3. dobiera styl przywództwa odpowiedni do sytuacji organizacyjnej | 2.3.1 analizuje studium przypadku i uzasadnia wybór konkretnego stylu przywództwa jako adekwatnego do przedstawionej sytuacji | Test |
3.1. jest otwarty na współpracę i wymianę dobrych praktyk w środowisku międzynarodowym | 3.1.1 aktywnie uczestniczy w zadaniu grupowym z udziałem uczestników z różnych krajów i dzieli się własnym doświadczeniem | Test |
3.2. działa zgodnie z zasadami równości, przejrzystości i obiektywizmu w ocenie pracowników | 3.2.1 przedstawia sposób postępowania w sytuacji wymagającej oceny pracownika z uwzględnieniem zasad etycznych i transparentności | Test |
3.3. wykazuje gotowość do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu personelem | 3.3.1 proponuje nowe rozwiązanie w zakresie zarządzania kadrami i uzasadnia jego przydatność w danym kontekście organizacyjnym | Test |
WYMAGANIA DLA INICJATYWY
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika administracyjnego Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego do dnia 15 czerwca 2025 roku. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji osoby w zakresie rozwoju zawodowego.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. Środki mogą zostać przyznane dwóm osobom.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status pracownika administracyjnego | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową | 0-5 |
4 | Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy | 0/5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 17.06.2025 Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
ZASADY UDZIELENIA WSPARCIA
Udział w mobilności dla zakwalifikowanych pracowników/studentów Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.
Dofinansowanie
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 21 do 23 października 2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 5625 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
- wniosku o delegację na portalu pracownika,
- danych do przelewu,
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
- elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po kursie,
- przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej.
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu kursu.
Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego