Staff week Gender(ed) Landscapes – wyjazd dla doktorantów

Nauka, Student

Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy

🇬🇧 Recruitment rules for Staff week Gender(ed) Landscapes

Nazwa

Staff week: Gender(ed) landscapes reframing identity across art, science, and society

Cel

Celem udziału w wydarzeniu jest pogłębienie refleksji nad płcią jako istotnym zjawiskiem społecznym poprzez interdyscyplinarne podejście do tego zagadnienia. Wydarzenie ma również na celu stworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy, krytycznej analizy oraz współpracy między uczestnikami, aby wspólnie badać, jak kształtowane, kwestionowane i interpretowane są tożsamości płciowe w różnych dziedzinach i praktykach społecznych. Program dąży również do ukazania zmieniającej się roli płci
w środowisku akademickim i społeczeństwie.

Destynacja i czas trwania mobilności

Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Splicie (Chorwacja) w terminie od 08 do 10 października 2025 roku (+ 2 dni na podróż).

Szczegółowy program

https://sea-eu.org/wp-content/uploads/2025/02/Gendered_Landscapes_Staff_Week_FIN.pdf


Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):

  1. Zdolność do krytycznej analizy i refleksji nad zagadnieniami związanymi z płcią i tożsamością.
  2. Umiejętność inicjowania i rozwijania współpracy międzynarodowej w środowisku akademickim.
  3. Kompetencje komunikacyjne i warsztatowe w zakresie tematów związanych z równouprawnieniem i inkluzywnością.

Efekty uczenia:

Kompetencje społeczne:
3.1. jest otwarty na różnorodność kulturową, społeczną i światopoglądową, oraz potrafi funkcjonować w międzynarodowym, wielojęzycznym i zróżnicowanym środowisku akademickim
z poszanowaniem zasad równości i inkluzywności.
3.2. wykazuje gotowość do krytycznej refleksji nad społecznymi i kulturowymi uwarunkowaniami związanymi z płcią, angażując się w dialog i współpracę z przedstawicielami różnych środowisk i dyscyplin.
3.3. potrafi budować konstruktywne relacje zawodowe i międzyinstytucjonalne, aktywnie uczestnicząc w inicjatywach sieci SEA-EU oraz promując wartości współpracy, wzajemnego zrozumienia i odpowiedzialności społecznej.

Wiedza:
1.1.posiada pogłębioną wiedzę na temat roli płci jako kategorii analitycznej w różnych dyscyplinach naukowych oraz rozumie, w jaki sposób płeć kształtuje tożsamości i przestrzenie społeczne w kontekstach akademickich i kulturowych.
1.2.zna dobre praktyki oraz modele współpracy międzynarodowej w szkolnictwie wyższym, szczególnie w ramach sieci SEA-EU, i rozumie ich znaczenie dla rozwoju projektów edukacyjnych i badawczych.
1.3.posiada aktualną wiedzę na temat współczesnych trendów i debat związanych z równością, różnorodnością i inkluzywnością, zwłaszcza w kontekście roli płci we współczesnym dyskursie akademickim i społecznym.

Umiejętności:
2.1. potrafi analizować i interpretować zagadnienia związane z płcią i tożsamością z perspektywy interdyscyplinarnej, łącząc podejścia z różnych dziedzin nauki, sztuki i praktyk społecznych.
2.2. umie nawiązywać i rozwijać współpracę międzynarodową w środowisku akademickim, wykorzystując doświadczenia partnerstw instytucjonalnych oraz planując wspólne inicjatywy edukacyjne i badawcze.
2.3. posiada umiejętność aktywnego uczestnictwa w warsztatach, dyskusjach i sesjach konferencyjnych, formułując refleksje i argumenty w sposób świadomy, inkluzywny i dostosowany do zróżnicowanego kulturowo otoczenia.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

Efekt uczenia sięKryteria weryfikacjiForma weryfikacji
1.1. posiada pogłębioną wiedzę na temat roli płci jako kategorii analitycznej w różnych dyscyplinach naukowych oraz rozumie, w jaki sposób płeć kształtuje tożsamości
i przestrzenie społeczne
w kontekstach akademickich
i kulturowych
1.1.1. potrafi przedstawić i omówić przykłady zastosowania kategorii płci
w analizie zjawisk społecznych, kulturowych lub akademickich podczas dyskusji, prezentacji lub warsztatów 1.1.2. wykazuje zrozumienie wpływu płci na kształtowanie tożsamości
i przestrzeni społecznych, formułując trafne i oparte na wiedzy refleksje
w trakcie zajęć tematycznych lub sesji konferencyjnych
Test
1.2. zna dobre praktyki oraz modele współpracy międzynarodowej w szkolnictwie wyższym, szczególnie w ramach sieci SEA-EU, i rozumie ich znaczenie dla rozwoju projektów edukacyjnych i badawczych1.2.1. potrafi wskazać i opisać konkretne przykłady dobrych praktyk oraz modeli współpracy międzynarodowej realizowanych
w ramach sieci SEA-EU 1.2.2. wyjaśnia, w jaki sposób współpraca międzynarodowa wpływa na rozwój projektów edukacyjnych
i badawczych, prezentując tę wiedzę
w trakcie dyskusji lub spotkań bilateralnych
Test
1.3. posiada aktualną wiedzę na temat współczesnych trendów i debat związanych z równością, różnorodnością i inkluzywnością, zwłaszcza w kontekście roli płci we współczesnym dyskursie akademickim
i społecznym
1.3.1. potrafi zidentyfikować i omówić najważniejsze współczesne trendy oraz kluczowe debaty dotyczące równości, różnorodności i inkluzywności
w kontekście płci podczas sesji konferencyjnych lub warsztatów 1.3.2. wykazuje umiejętność odniesienia się do aktualnych dyskusji akademickich i społecznych na temat roli płci, prezentując świadome i oparte na wiedzy argumenty w trakcie zajęć
i dyskusji
Test
2.1. potrafi analizować i interpretować zagadnienia związane z płcią
i tożsamością z perspektywy interdyscyplinarnej, łącząc podejścia
z różnych dziedzin nauki, sztuki i praktyk społecznych
2.1.1. przedstawia analizę wybranego zagadnienia związanego z płcią
i tożsamością, uwzględniając perspektywy różnych dyscyplin, takich jak nauki społeczne, humanistyczne, sztuka czy praktyki społeczne 2.1.2. potrafi zintegrować różnorodne podejścia teoretyczne i metodologiczne w interpretacji problemów związanych
z płcią, prezentując spójne wnioski podczas warsztatów, prezentacji lub dyskusji
Test
2.2. umie nawiązywać i rozwijać współpracę międzynarodową
w środowisku akademickim, wykorzystując doświadczenia partnerstw instytucjonalnych oraz planując wspólne inicjatywy edukacyjne i badawcze
2.2.1. aktywnie uczestniczy
w spotkaniach z przedstawicielami uczelni partnerskich, prezentując gotowość do współpracy oraz dzieląc się doświadczeniami instytucjonalnymi 2.2.2. formułuje propozycje wspólnych inicjatyw edukacyjnych lub badawczych, uwzględniając możliwości i potrzeby współpracy międzynarodowej w ramach sieci SEA-EU
Test
2.3. posiada umiejętność aktywnego uczestnictwa w warsztatach, dyskusjach i sesjach konferencyjnych, formułując refleksje i argumenty w sposób świadomy, inkluzywny i dostosowany do zróżnicowanego kulturowo otoczenia2.3.1. zabiera głos podczas warsztatów, dyskusji lub sesji konferencyjnych, prezentując refleksje i argumenty
w sposób rzeczowy, świadomy i oparty na wiedzy 2.3.2. formułuje wypowiedzi
z poszanowaniem różnorodności kulturowej i światopoglądowej, stosując język inkluzywny i otwarty na odmienne perspektywy
Test
3.1. jest otwarty na różnorodność kulturową, społeczną
i światopoglądową, oraz potrafi funkcjonować w międzynarodowym, wielojęzycznym i zróżnicowanym środowisku akademickim z poszanowaniem zasad równości
i inkluzywności
3.1.1. wykazuje postawę otwartości
i szacunku wobec odmiennych kultur, poglądów i doświadczeń podczas współpracy z uczestnikami z różnych krajów i środowisk akademickich 3.1.2. aktywnie uczestniczy
w działaniach prowadzonych
w środowisku międzynarodowym, komunikując się w sposób dostosowany do kontekstu wielojęzycznego
i przestrzegając zasad równości oraz inkluzywności
Test
3.2. wykazuje gotowość do krytycznej refleksji nad społecznymi i kulturowymi uwarunkowaniami związanymi z płcią, angażując się w dialog i współpracę
z przedstawicielami różnych środowisk i dyscyplin
3.2.1. aktywnie uczestniczy w dialogu między przedstawicielami różnych środowisk i dyscyplin, formułując pytania oraz komentarze odnoszące się do społecznych i kulturowych aspektów płci 3.2.2. prezentuje postawę refleksyjną, krytycznie analizując przedstawiane treści i zjawiska związane z płcią, zarówno w dyskusjach, jak i podczas pracy warsztatowej lub konferencyjnejTest
3.3. potrafi budować konstruktywne relacje zawodowe i międzyinstytucjonalne, aktywnie uczestnicząc w inicjatywach sieci SEA-EU oraz promując wartości współpracy, wzajemnego zrozumienia i odpowiedzialności społecznej3.3.1. nawiązuje i utrzymuje kontakty zawodowe z przedstawicielami uczelni partnerskich, wykazując zaangażowanie w działania sieci SEA-EU 3.3.2. promuje postawy oparte na współpracy, wzajemnym zrozumieniu
i odpowiedzialności społecznej, aktywnie uczestnicząc w inicjatywach międzyinstytucjonalnych i zespołowych
Test

Uczestnicy mobilności

Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie doktoranta Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować, ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B2.

Rekrutacja

Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/cGLfxBV0RP Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 9 czerwca 2025 roku.

Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.

Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności. Środki na ten cel przewidziano dla trzech osób.

Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych
w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl. 

Kryteria rekrutacyjne

1Kryteria formalneSpełnione
status doktoranta 
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B2 
kompletne zgłoszenie 
Kryteria merytorycznePunktacja
2ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji0-5
3zgodność zakresu tematycznego mobilności z działalnością naukową0-5
4zgodność zakresu tematycznego mobilności z pisaną rozprawą doktorską0-5

Kryteria rekrutacyjne

Wyniki rekrutacji

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 11 czerwca 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.

Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 08-10.10.2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacane w formie ryczałtu w wysokości około 4125 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.

Dokumentacja przed mobilnością

Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:

  • elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
  • rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
  • elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej,

Dokumentacja po mobilności

Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:

  • wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po teście,
  • przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej,

Ukończenie mobilności

Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności.

Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie post-testu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pre-testem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego

W SKRÓCIE

Co?
Staff Week Gender(ed) landscape
Dla kogo?
Dla doktorantów
Termin zgłoszeń
Do 9 czerwca 2025 roku
Termin wydarzenia
8-10 października 2025 roku
Jak dołączyć?
Wypełniając formularz