Staff Week Driving Sustainability, the SDGs in Teaching and Research activities in Law Departments

Staff Week „Driving Sustainability, the SDGs in Teaching and Research activities in Law Departments” to inicjatywa organizowana przez Wydział Prawa Uniwersytetu Parthenope w Neapolu, której celem jest wymiana doświadczeń oraz dobrych praktyk w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i celów Agendy 2030 ONZ w działalności dydaktycznej i naukowej. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli wydziałów prawa uczelni należących do konsorcjum SEA-EU i ma na celu również identyfikację możliwości przyszłej współpracy międzynarodowej w tym obszarze. Spotkanie odbędzie się w dniach 21–23 października 2025 roku w Neapolu i będzie miało formę mobilności zagranicznej.

Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy 

To read in English – recruitment rules

Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):

1. Uczestnik zna podstawy Agendy 2030 i rozumie znaczenie zrównoważonego rozwoju w edukacji i badaniach prawniczych.
2. Uczestnik potrafi analizować i wdrażać działania wspierające SDGs w dydaktyce i współpracy międzynarodowej.
3. Uczestnik jest otwarty na współpracę, działa etycznie i aktywnie promuje wartości zrównoważonego rozwoju w środowisku akademickim.

Efekty uczenia:
• Wiedza:
1.1 uczestnik zna założenia Agendy 2030 oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) w kontekście edukacji prawniczej;
1.2 uczestnik rozumie znaczenie integracji kwestii środowiskowych i społecznych w programach nauczania i badaniach naukowych prowadzonych na wydziałach prawa;
1.3 uczestnik posiada wiedzę na temat dobrych praktyk stosowanych w uczelniach partnerskich SEA-EU w zakresie zrównoważonego rozwoju;

• Umiejętności:
2.1. uczestnik potrafi zidentyfikować i analizować działania uczelni związane z wdrażaniem SDGs w badaniach naukowych i dydaktyce prawniczej;
2.2. uczestnik umie zaprojektować elementy programu nauczania zorientowanego na zrównoważony rozwój;
2.3. uczestnik potrafi nawiązywać i rozwijać współpracę międzynarodową w celu wdrażania SDGs w ramach działalności wydziału prawa;

• Kompetencje społeczne:
3.1. uczestnik wykazuje otwartość na współpracę międzynarodową oraz wymianę doświadczeń w zakresie edukacji i badań nad zrównoważonym rozwojem;
3.2. uczestnik działa zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej, etyki akademickiej i zrównoważonego rozwoju;
3.3. uczestnik angażuje się w promowanie wartości SDGs w swoim środowisku akademickim i zawodowym.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

Efekt uczenia sięKryteria weryfikacjiForma weryfikacji
1.1. posiada wiedzę na temat metod efektywnego przekazywania wyników badań naukowych, w tym zasad przygotowywania referatów i posterów skierowanych do szerokiego grona odbiorców1.1.1. potrafi zastosować zasady przygotowywania referatów i posterów, stosując odpowiednią strukturę, język i formę przekazu dostosowaną do szerokiego grona odbiorców 1.1.2. potrafi wyjaśnić wybór metod prezentacji wyników badań, wykazując się znajomością technik efektywnej komunikacji naukowej i uzasadniając ich zastosowanie w kontekście popularyzacji naukiTest
1.2. rozumie cele europejskiego sojuszu uczelni SEA-EU, zna mechanizmy współpracy naukowej w ramach projektów międzynarodo-wych i międzyuczelnianych1.2.1. potrafi opisać cele oraz główne założenia funkcjonowania sojuszu SEA-EU 1.2.2. potrafi wskazać i wyjaśnić mechanizmy współpracy naukowej realizowane w ramach projektów międzynarodowych i międzyuczelnianych w kontekście SEA-EUTest
1.3. posiada wiedzę na temat roli nauki w promowaniu wartości europejskich, zrównoważonego rozwoju oraz integracji społeczno-kulturowej w przestrzeni akademickiej1.3.1. potrafi wyjaśnić rolę nauki w promowaniu wartości europejskich oraz idei zrównoważonego rozwoju 1.3.2. potrafi opisać znaczenie nauki dla integracji społeczno-kulturowej w środowisku akademickimTest
2.1. potrafi opracować referat lub poster naukowy oraz przedstawić go w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla zróżnicowanego odbiorcy, zarówno w formie stacjonarnej, jak i online2.1.1. potrafi samodzielnie przygotować referat lub poster naukowy, uwzględniając jasność przekazu oraz atrakcyjność wizualną 2.1.2. potrafi zaprezentować referat lub poster w sposób zrozumiały i angażujący odbiorców zarówno podczas prezentacji stacjonarnej, jak i onlineTest
2.2. potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach naukowych, zadawać pytania, formułować argumenty i udzielać merytorycznych odpowiedzi, również w języku angielskim2.2.1. potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach naukowych, formułując klarowne pytania i merytoryczne argumenty 2.2.2. potrafi udzielać rzeczowych odpowiedzi w języku angielskim, wykazując się znajomością terminologii naukowej i płynnością wypowiedziTest
2.3. potrafi identyfikować możliwości współpracy z przedstawicielami różnych uczelni i dyscyplin, nawiązywać kontakty oraz planować wspólne działania naukowe2.3.1. potrafi rozpoznać i ocenić możliwości współpracy naukowej z przedstawicielami różnych uczelni i dziedzin 2.3.2. potrafi nawiązywać kontakty oraz planować i inicjować wspólne działania badawcze w środowisku międzynarodowymTest
3.1. wykazuje otwartość, szacunek i gotowość do współdziałania z osobami pochodzącymi z różnych krajów i kultur akademickich, rozwijając kompetencje międzykulturowe3.1.1. potrafi nawiązywać i utrzymywać relacje oparte na szacunku i otwartości w kontaktach z osobami z różnych krajów i kultur akademickich 3.1.2. wykazuje gotowość do współpracy międzykulturowej oraz aktywnie rozwija kompetencje niezbędne do efektywnego funkcjonowania w wielokulturowym środowisku naukowymTest
3.2. rozumie znaczenie popularyzacji wyników badań oraz angażuje się w działania promujące naukę w społeczeństwie, dostosowując przekaz do potrzeb różnych grup odbiorców3.2.1. potrafi wyjaśnić znaczenie popularyzacji wyników badań naukowych dla społeczeństwa i środowiska akademickiego 3.2.2. aktywnie angażuje się w działania promujące naukę, dostosowując sposób komunikacji do różnych grup odbiorcówTest
3.3. identyfikuje się z ideą integracji europejskiej, promuje wartości takie jak współpraca, solidarność i równość, oraz wspiera inicjatywy zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju3.3.1. potrafi wskazać i opisać wartości europejskie takie jak współpraca, solidarność i równość oraz ich znaczenie w kontekście integracji europejskiej 3.3.2. aktywnie wspiera i uczestniczy w inicjatywach promujących zasady zrównoważonego rozwoju w środowisku akademickim i społecznymTest

 

Uczestnicy mobilności 

Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika będącego nauczycielem akademickim Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.  

 Rekrutacja 

Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego https://forms.office.com/e/WqcpNR8Jq7 do dnia 02 lipca 2025 roku. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji osoby w zakresie rozwoju zawodowego. 

Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. 

Do realizacji mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.  Środki na ten cel przewidziano dla 3 osób.  

Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl. 

Kryteria rekrutacyjne  

1 Kryteria formalne  Spełnione 
 status pracownika będącego nauczycielem akademickim  
 poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1  
 kompletne zgłoszenie   
 Kryteria merytoryczne Punktacja 
2 Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji  0-5 
3 Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową 0-5 
4 Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy 0/5 

 

1 Kryteria formalne  Spełnione  status pracownika będącego nauczycielem akademickim   poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1   kompletne zgłoszenie    Kryteria merytoryczne Punktacja 2 Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji  0-5 3 Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową 0-5 4 Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy 0/5 

Wyniki rekrutacji 
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 04.07.2025 Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://whbz205.ug.edu.pl/aktualnosci/ 

Udział w kursie dla zakwalifikowanych pracowników Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny. 

 Dofinansowanie 

Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 21 do 23 października 2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 5250 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie. 

Dokumentacja przed mobilnością 

Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia: 

  • elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem, 
  • wniosku o delegację na portalu pracownika, 
  • danych do przelewu, 
  • rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu, 
  • elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.  

 Dokumentacja po mobilności  

Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do: 

  • wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po kursie, 
  • przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej.  

 Ukończenie mobilności 

Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji.  Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.    

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl 

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 

W skrócie

Co?
Staff Week Driving Sustainability, the SDGs in Teaching and Research activities in Law Departments
Dla kogo?
Dla pracowników będących nauczycielami akademickimi
Termin rekrutacji
Do 2 lipca 2025 roku
Termin wydarzenia
Od 12 do 23 października 2025 roku
Jak dołączyć?
Wypełniając formularz

Pozostałe oferty

Szukamy mentorów do programu Master Research Internships! 

SEA-INNOVATE HUB