Staff Week organizowany na Uniwersytecie w Neapolu to wyjątkowa okazja do pogłębienia wiedzy oraz doskonalenia umiejętności w zakresie badań jakościowych w dziedzinach zarządzania i rachunkowości. Program wydarzenia koncentruje się na rozwoju kompetencji badawczych poprzez udział w prezentacjach, warsztatach i debatach, które umożliwiają naukę nowoczesnych metod oraz wymianę doświadczeń w międzynarodowym gronie. Spotkanie sprzyja również integracji i nawiązywaniu relacji zawodowych w ramach sieci SEA-EU. Spotkanie będzie także okazją do integracji oraz budowania relacji zawodowych w ramach sieci SEA-EU. Do rekrutacji mogą przystąpić pracownicy będący nauczycielami akademickimi.
Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
To read in English – recruitment rules
Podstawowe informacje
Nazwa
Staff Week Crafting Qualitative Research In Management & Accounting
Cel
Celem udziału w wydarzeniu jest rozwinięcie kompetencji w zakresie prowadzenia i publikowania badań jakościowych w dziedzinach zarządzania i rachunkowości. Uczestnicy nauczą się formułować pytania badawcze, dobierać odpowiednie metody jakościowe oraz zbierać i analizować dane z użyciem nowoczesnych narzędzi. Poznają także zasady kodowania danych oraz interpretacji wyników zgodnie z aktualnymi standardami naukowymi. Wydarzenie obejmuje prezentacje, warsztaty i debaty, a także zajęcia integracyjne.
Forma i czas trwania inicjatywy
Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie w Neapolu w terminie 04 - 06 listopada 2025 roku.
Szczegółowy program
Staff-Week-Crafting-Qualitative-Research-in-Management-Accounting-nov-2025-1.pdf
Efekty uczenia się
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
- Uczestnik zna metody i podejścia badań jakościowych stosowanych w zarządzaniu i rachunkowości oraz rozumie ich praktyczne zastosowanie.
- Uczestnik potrafi zaprojektować i przeprowadzić badanie jakościowe oraz zaprezentować i uzasadnić jego wyniki w środowisku naukowym.
- Uczestnik współpracuje w międzynarodowym środowisku badawczym, przestrzegając zasad etyki i dzieląc się doświadczeniem.
Efekty uczenia:
• Wiedza:
1.1 uczestnik zna podstawowe oraz zaawansowane metody badań jakościowych stosowane w zarządzaniu i rachunkowości;
1.2 uczestnik rozumie różnice między różnymi podejściami teoretycznymi i metodologicznymi w badaniach jakościowych;
1.3 uczestnik posiada wiedzę na temat aktualnych trendów i wyzwań w realizacji badań jakościowych w środowisku międzynarodowym;
• Umiejętności:
2.1. uczestnik potrafi projektować badania jakościowe, uwzględniając dobór metod, narzędzi i odpowiednich strategii analizy danych;
2.2. uczestnik potrafi krytycznie analizować i interpretować wyniki badań jakościowych w kontekście problematyki zarządzania i rachunkowości;
2.3. uczestnik potrafi prezentować i argumentować własne wyniki badań na forum naukowym, w tym w środowisku międzynarodowym;
• Kompetencje społeczne:
3.1. uczestnik wykazuje gotowość do współpracy badawczej w międzynarodowych zespołach naukowych;
3.2. uczestnik jest otwarty na wymianę doświadczeń i dobrych praktyk z przedstawicielami różnych środowisk akademickich;
3.3. uczestnik przestrzega zasad etyki badań naukowych i odpowiedzialności za jakość prowadzonych badań.
Kryteria oceny efektów uczenia się:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1 uczestnik zna podstawowe oraz zaawansowane metody badań jakościowych stosowane w zarządzaniu i rachunkowości | 1.1.1 uczestnik poprawnie wskazuje i charakteryzuje co najmniej trzy metody badań jakościowych wykorzystywane w zarządzaniu i rachunkowości | Test |
1.2 uczestnik rozumie różnice między różnymi podejściami teoretycznymi i metodologicznymi w badaniach jakościowych | 1.2.1 uczestnik potrafi omówić podstawowe założenia i różnice pomiędzy wybranymi podejściami badawczymi | Test |
1.3 uczestnik posiada wiedzę na temat aktualnych trendów i wyzwań w realizacji badań jakościowych w środowisku międzynarodowym | 1.3.1 uczestnik wskazuje aktualne wyzwania i nowe kierunki rozwoju badań jakościowych w środowisku międzynarodowym | Test |
2.1. uczestnik potrafi projektować badania jakościowe, uwzględniając dobór metod, narzędzi i odpowiednich strategii analizy danych | 2.1.1 uczestnik przygotowuje projekt badania jakościowego, dobierając właściwe metody badawcze i uzasadniając ich wybór | Test |
2.2. uczestnik potrafi krytycznie analizować i interpretować wyniki badań jakościowych w kontekście problematyki zarządzania i rachunkowości | 2.2.1 uczestnik na podstawie przedstawionego materiału badawczego formułuje poprawne wnioski oraz wskazuje ich ograniczenia | Test |
2.3. uczestnik potrafi prezentować i argumentować własne wyniki badań na forum naukowym, w tym w środowisku międzynarodowym | 2.3.1 uczestnik przedstawia wyniki badań podczas prezentacji lub dyskusji, logicznie argumentując własne stanowisko i odpowiadając na pytania odbiorców | Test |
3.1. uczestnik wykazuje gotowość do współpracy badawczej w międzynarodowych zespołach naukowych | 3.1.1 uczestnik aktywnie uczestniczy w pracach zespołu międzynarodowego, dzieląc się wiedzą i konstruktywnie współpracując w realizacji wspólnych zadań | Test |
3.2. uczestnik jest otwarty na wymianę doświadczeń i dobrych praktyk z przedstawicielami różnych środowisk akademickich | 3.2.1 uczestnik prezentuje własne doświadczenia badawcze oraz angażuje się w wymianę doświadczeń podczas sesji warsztatowych i dyskusji | Test |
3.3. uczestnik przestrzega zasad etyki badań naukowych i odpowiedzialności za jakość prowadzonych badań | 3.3.1 uczestnik wykazuje znajomość zasad etyki badań, identyfikuje potencjalne ryzyka etyczne i proponuje sposoby ich ograniczania | Test |
Wymagania dla inicjatywy
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie pracownika będącego nauczycielem akademickim Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego https://forms.office.com/e/zQHc3qSii5 do dnia 17 lipca 2025 roku. Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji osoby w zakresie rozwoju zawodowego.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.
Środki na ten cel przewidziano dla 2 osób.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status pracownika będącego nauczycielem akademickim | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1 | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | Zgodność zakresu tematycznego mobilności szkoleniowej z realizowaną pracą zawodową | 0-5 |
4 | Wcześniejsze uczestnictwo w kursie językowym w ramach projektu SEA-nergy | 0/5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 21.07.2025 Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
Zasady udzielenia wsparcia
Udział w mobilności dla zakwalifikowanych pracowników Uniwersytetu Gdańskiego spełniających kryteria jest bezpłatny.
Dofinansowanie
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 04 do 06 listopada 2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości 5250 zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
- wniosku o delegację na portalu pracownika,
- danych do przelewu,
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
- elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej.
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po kursie,
- przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej.
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności.
Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego
