Ostatnia faza przygotowań do wspólnych kierunków studiów

MIPMAL, STORM i Sea-BluE – oto nazwy pierwszych wspólnych kierunków SEA-EU, w które zaangażowany jest Uniwersytet Gdański. Już niedługo rozpoczną na nich studia przyszli specjaliści od niebieskiej gospodarki, administrowania portami i zrównoważonego zarządzania. O tym jak zaprezentować te innowacyjne przedsięwzięcia potencjalnym studentom rozmawiali eksperci ds. komunikacji i promocji podczas spotkania roboczego w Neapolu. 

Spotkanie otworzył gospodarz wydarzenia Prorektor SEA-EU ds. Badań i Rozwoju prof. Gabriele Sampagnaro z Uniwersytetu Parthenope w Neapolu, który podkreślił znaczenie wspólnych kierunków studiów dla sojuszu.

Następnie koordynatorki wspólnych kierunków opowiedziały o wszystkich czterech inicjatywach. Oprócz studiów licencjackich Sea-BluE i magisterskich STORM i MIPMAL powstanie także program studiów doktoranckich poświęcony naukom o morzu i morskim technologiom. Kierunki opierają się na mobilności, studenci będą mieli możliwość spędzenia każdego roku studiów na innej uczelni. Cała oferta bazuje również na innowacyjnym podejściu do nauczania i najlepszej wiedzy eksperckiej z uczelni partnerskich SEA-EU.

O dotychczasowym podejściu do promocji międzynarodowych kierunków opowiedzieli reprezentanci z każdej uczelni. Prodziekan Wydziału Ekonomicznego UG dr Magdalena Markiewicz wymieniła m.in. kampanie promocyjne na mediach społecznościowych, dni otwarte i webinary jako przykłady informowania o anglojęzycznej ofercie wydziału. Przedstawiciele pozostałych uczelni wykorzystywali też takie kanały komunikacji i promocji jak TikTok, influencer marketing i stoiska na międzynarodowych targach edukacyjnych.

Zebrani eksperci dyskutowali nad zaprezentowanymi sposobami promocji. Celem tej części spotkania było wybranie adekwatnych rozwiązań komunikacyjnych na poziomie lokalnym, europejskim i globalnym. Dzięki konstruktywnej rozmowie udało się wypracować harmonogram i strategię różnych działań promocyjnych i organizacyjnych związanych ze wspólnymi kierunkami studiów.
W dwudniowym spotkaniu wzięło udział 21 reprezentantów uczelni SEA-EU. Uniwersytet Gdański reprezentowali dr Magdalena Markiewicz, Kierownik Biura SEA-EU Natalia Lubińska oraz Marcel Jakubowski z Biura SEA-EU. Prezentacje nt. sposobów promocji międzynarodowej UG przygotowały Prodziekan Wydziału Zarządzania dr hab. Anna Dziadkiewicz, prof. UG oraz dr Magda Markiewicz.

Pozostałe aktualności

Zdjęcie grupowe uczestników Staff Weeka przed fontanną

Wielojęzyczny Staff Week na Uniwersytecie Maltańskim!

Staff Week for Academic Staff Crafting Qualitative Research In Management & Accounting 

Zdjęcie grupowe uczestników spotkania

Jak rozwijać karierę badawczą? Staff Week w Kilonii