Nowe logo SEA-EU

Partnerzy

Nowa twarz sojuszu SEA-EU! Odświeżoną identyfikację wizualną konsorcjum oraz pierwsze elementy strategii komunikacyjnej na najbliższe cztery lata uzgodnili koordynatorzy z dziewięciu uczelni SEA-EU. Wyniki spotkania w Uniwersytecie Maltańskim zostały przedstawione podczas posiedzenia Governing Board 29 czerwca br.

Nowe logo SEA-EU odzwierciedla pełen wdzięku ruch fal. Nieprzerwany, przypominający linę kształt symbolizuje siłę i wzajemne powiązania nadmorskich miast. To właśnie pod tym szyldem przez najbliższe pięć lat dziewiątka uniwersytetów europejskich będzie rozwijać współpracę z miastami i portami, budować tętniące życiem społeczności naukowe i studenckie oraz zmierzać w stronę lepszego, zrównoważonego jutra.

Narady ekspertów z pakietów roboczych 6.1 i 6.2, które dotyczyły zaprojektowania i rozpowszechnienia nowego wizerunku SEA-EU 2.0, prowadziła Irene de Andrés Márquez, menedżer ds. komunikacji konsorcjum. Podczas dwudniowych obrad przedstawiciele europejskich uczelni zdecydowali się na nowe logo i tym samym nową identyfikację wizualną sojuszu. Na spotkaniu Uniwersytet Gdański reprezentowali kierowniczka biura SEA-EU 2.0. UG Natalia Lubińska i Marcel Jakubowski z Zespołu Prasowego UG.

Podczas spotkania pod koniec maja w Uniwersytecie Maltańskim odbyło się także posiedzenie dotyczące popularyzacji i komunikacji nauki, które poprowadził prof. Manuel Célio Conceição z Uniwersytetu w Algarve (Portugalia). Spotkanie Science Communication miało na celu rozpoznanie dobrych praktyk w zakresie popularyzacji nauki. Każda z uczelni przedstawiła swoje mocne, ale też słabe strony. Prace nowo utworzonego Centrum Popularyzacji Nauki na UG zaprezentowała dr Emilia Leszkowicz – opowiada kierowniczka projektu SEA-EU 2.0. na UG Marlena Rutkowska-Myzyk. – Następnie na podstawie tych informacji pracowaliśmy nad skutecznymi rozwiązaniami, które można byłoby wprowadzić w drugim etapie SEA-EU.

Zmodernizowana strategia komunikacji i identyfikacja wizualna to tylko ułamek nowych, ekscytujących inicjatyw SEA-EU 2.0. Przed dziewiątką uniwersytetów nadmorskich jeszcze cztery lata wspólnych badań, wydarzeń, warsztatów i zrównoważonych zmian!

Aut. Marcel Jakubowski