Nord Summer School 2025 – kurs Experiences of Nature Adventure

Nauka, Student

Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy

English version Experiences of Nature Adventure

Nazwa

Nord Summer School 2025 – kurs „Experiences of Nature Adventure”

Cel

Celem kursu realizowanego w ramach szkoły letniej jest zapoznanie się z reakcjami fizjologicznymi i psychologicznymi człowieka na aktywność w ekstremalnych warunkach środowiskowych północnej Norwegii. Program łączy zajęcia teoretyczne z praktycznymi doświadczeniami, umożliwiając uczestnikom zrozumienie interakcji między człowiekiem a surową, arktyczną przyrodą.

Destynacja i czas trwania mobilności

Mobilność zagraniczna będzie realizowana na uczelni partnerskiej SEA-EU, Uniwersytecie NORD w Bodo (Norwegia), w terminie 30 czerwca do 4 lipca 2025 roku.

Szczegółowy program

https://www.nord.no/en/study-programmes/nord-summer-school#programme

Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):

  1. Uczestnictwo w aktywnościach fizycznych w warunkach ekstremalnych.
  2. Współdziałanie ze środowiskiem naturalnym z zachowaniem szacunku.
  3. Współpraca w grupie wielonarodowej i wielokulturowej

Efekty uczenia:

  • Wiedza:
    1.1. posiada doświadczenie terenowe w zakresie fizjologicznych i psychologicznych reakcji człowieka na aktywność fizyczną w wybranych warunkach środowiskowych,
    1.2. rozumie społeczne, psychologiczne i fizjologiczne wyzwania związane z życiem i aktywnością w naturalnych środowiskach, takich jak północna Norwegia,
    1.3. zna zasady interakcji i szacunku wobec natury w ekstremalnych warunkach,
  • Umiejętności:
    2.1. potrafi omówić fizjologiczne i psychologiczne reakcje człowieka na krótkotrwałą i długotrwałą ekspozycję na różne środowiska,
    2.2. analizuje społeczne i etyczne aspekty aktywności w ekstremalnych warunkach,
    2.3. potrafi pracować w grupie,
  • Kompetencje społeczne:
    3.1. wykazuje kreatywność w pracy samodzielnej i zespołowej,
    3.2. aklimatyzuje się w środowisku wielonarodowym i wielokulturowym,
    3.3. radzi sobie ze stresem związywanym z prezentowaniem swojej wiedzy i wyrażaniem opinii w środowisku międzynarodowym.

Kryteria oceny efektów uczenia się:  

Efekt uczenia się Kryteria weryfikacji Forma weryfikacji 
1.1. posiada doświadczenie terenowe w zakresie fizjologicznych i psychologicznych reakcji człowieka na aktywność fizyczną w wybranych warunkach środowiskowych np. zimna woda  1.1.1 poprawnie identyfikuje i opisuje fizjologiczne oraz psychologiczne reakcje organizmu na aktywność w zimnej wodzie Test 
1.2. rozumie społeczne, psychologiczne i fizjologiczne wyzwania związane z życiem i aktywnością w ekstremalnych, naturalnych środowiskach, takich jak północna Norwegia  1.2.1 analizuje i przedstawia społeczne, psychologiczne oraz fizjologiczne wyzwania związane z funkcjonowaniem w arktycznych warunkach Test 
1.3. zna zasady interakcji i szacunku wobec natury w ekstremalnych warunkach 1.3.1 wskazuje i omawia zasady odpowiedzialnej interakcji z naturą w ekstremalnych warunkach Test 
2.1. potrafi omówić fizjologiczne i psychologiczne reakcje człowieka na krótkotrwałą i długotrwałą ekspozycję na różne warunki 2.1.1 potrafi przedyskutować reakcje organizmu na różne warunki środowiskowe, takie jak zimno czy ciągłe światło dzienne. Test 
2.2. analizuje społeczne i etyczne aspekty aktywności w ekstremalnych warunkach 2.2.1 identyfikuje i analizuje społeczne oraz etyczne implikacje aktywności w ekstremalnych warunkach Test 
2.3. potrafi pracować w grupie 2.3.1 wyraża swoje zdanie i uwzględnia argumenty drugiej strony w pracy grupowej Test 
3.1. wykazuje kreatywność w pracy samodzielnej i zespołowej,  3.1.1 – dzieli się pomysłami i spostrzeżeniami z grupą Test 
3.2. aklimatyzuje się w środowisku wielonarodowym i wielokulturowym 3.2.1 prowadzi rozmowy / wymienia się informacjami zawodowymi i prywatnymi  3.2.2 poznaje kulturę pracy innych nacji i ją szanuje Test 
3.3. radzi sobie ze stresem związywanym z prezentowaniem swojej wiedzy i wyrażaniem opinii w środowisku międzynarodowym  3.3.3 potrafi ustnie przedstawić poglądy w dyskusji 3.3.4 przygotowuje i przedstawia prezentację ustną  Test 

Uczestnicy mobilności 

Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie studenta Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie.  

Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B1. 

Zajęcia szkoły letniej obejmują także sesje online, które będą się odbywać przed i po mobilności fizycznej. Uczestnicy są zobowiązani do posiadania dostępu do Internetu, oraz komputera ze sprawnym systemem audio (głośniki/słuchawki i mikrofon), kamerą i spełniającego wymagania aplikacji wybranej przez organizatora szkoły letniej.  

Rekrutacja 

Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/c2sD1tyfrx . Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 5 marca 2025 roku. 

Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową. 

Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności.  

Kryteria rekrutacyjne  

Kryteria formalne  Spełnione 
status studenta  
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B1  
kompletne zgłoszenie   
Kryteria merytoryczne Punktacja 
Ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji  0-5 
Zgodność zakresu tematycznego mobilności z realizowanym programem studiów 0-5 
Zgodność zakresu tematycznego mobilności z napisaną lub pisaną pracą dyplomową na zrealizowanym/realizowanym kierunku studiów  0-5 

Wyniki rekrutacji 

Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 7 marca 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.  

Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 30.06 do 04.07.2025 roku plus dwa dni na podróż. Dofinansowanie jest wypłacone w formie ryczałtu w wysokości około 6 tys. zł. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet, a także opłaty rejestracyjnej. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie.

Zakwalifikowani studenci są zobowiązani do pokrycia opłaty rejestracyjnej dla organizatorów w wysokości 1500 NOK.

Dokumentacja przed mobilnością 
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia kursu są zobowiązane do wypełnienia:

  • rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
  • elektronicznego pre-testu, który oceni, jakim poziomem wiedzy i umiejętności z zakresu
    tematyki objętej kursem dysponują uczestnicy kursu przed przystąpieniem do niego.

Dokumentacja przed mobilnością 
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia kursu są zobowiązane do wypełnienia:

  • wypełnienia elektronicznego post-testu, który mierzy stan wiedzy i umiejętności uczestników
    po zakończonym kursie,

Ukończenie mobilności 

Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności.

Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie posttestu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pretestem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.

Lista rankingowa

Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl 

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego