KURS ONLINE – lektorka M. Yumahulava 

Nauka, Pracownik Administracyjny

Lektor: mgr Marharyta Yumahulava  

Forma: Kurs stacjonarny   

Miejsce: Stary Rektorat, sala 317 

Dni i godziny spotkań: poniedziałki 9:30-11:00 oraz środy 11:00-12:30 

Harmonogram spotkań 

Nr Data Godzina 
1. 19.05.25 9:30-11:00 
2. 21.05.25 11:00-12:30 
3. 26.05.25 9:30-11:00 
4. 28.05.25 11:00-12:30 
5. 02.06.25 9:30-11:00 
6. 04.06.25 11:00-12:30 
7. 09.06.25 9:30-11:00 
8. 11.06.25 11:00-12:30 
9. 16.06.25 9:30-11:00 
10. 18.06.25 11:00-12:30 

Tematyka zajęć 

Spotkanie 1: Wprowadzenie i specyfika języka administracyjnego na uczelni
Przegląd najważniejszych pojęć związanych z pracą kadry administracyjnej uczelni wyższej.
Przygotowanie autoprezentacji w kontekście zawodowym. 

Spotkanie 2: Współpraca międzynarodowa – różnice kulturowe 
Różnice kulturowe w sposobach komunikowania się. 
Dyskusja na temat wyzwań w pracy z międzynarodowymi studentami i pracownikami.

Spotkanie 3: Obsługa interesantów
Struktury pomocne w wyrażaniu propozycji, sugestii i udzielaniu.
Wyrażenia związane z udzielaniem informacji i kierowaniem do odpowiednich osób lub działów. Słownictwo związane z godzinami pracy, lokalizacją pomieszczeń, procedurami administracyjnymi.

Spotkanie 4: Obsługa skarg i konfliktów
Strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami. Słownictwo związane z obsługą skarg i problemów.
Praktyczne zastosowanie trybu warunkowego i strony biernej w łagodzeniu sytuacji konfliktowych.

Spotkanie 5: Korespondencja e-mailowa – styl formalny i precyzja językowa
Zasady redagowania formalnych e-maili. Przydatne zwroty do wprowadzania prośby, wyjaśniania, udzielania i uzyskiwania informacji.

Spotkanie 6: Korespondencja zaawansowana – pisma oficjalne
Struktura i język formalnych pism urzędowych. Słownictwo związane z różnymi rodzajami dokumentów administracyjnych. Różnice między tonem neutralnym a stanowczym w oficjalnej korespondencji.
Pisanie listu potwierdzającego przyjęcie na studia lub opracowanie pisma informującego o zmianach w regulaminie.

Spotkanie 7: Zarządzanie dokumentacją – szczegółowa terminologia. Zarządzanie danymi studentów i ochrona danych osobowych (GDPR)
Wyrażenia opisujące proces archiwizacji i udostępniania dokumentów. 
Analiza przykładowych dokumentów w języku angielskim (identyfikacja błędów, uzupełnianie brakujących informacji).
Modalne czasowniki w kontekście formalnym (must, have to, may, might). 
Przechowywanie i udostępnianie danych zgodnie z przepisami.
Formułowanie regulaminów i instrukcji (np. „Students must not share their login credentials.”).

Spotkanie 8: Organizacja spotkań – planowanie i prowadzenie
Zwroty związane z organizacją spotkań. Wyrażenia przydatne w moderowaniu spotkań. 

Spotkanie 9: Organizacja konferencji akademickich i wydarzeń naukowych
Planowanie i koordynowanie konferencji akademickich.
Zapraszanie prelegentów, organizowanie logistyki, rezerwowanie sal.
Reagowanie na nieprzewidziane okoliczności
Tworzenie scenariusza wydarzenia i negocjowanie szczegółów w parach.

Spotkanie 10: Skuteczna komunikacja na uczelni
Mowa zależna.
Relacjonowanie poleceń, zgłoszeń i próśb pomiędzy działami/wydziałami. 
Efektywna współpraca administracji, współpraca międzywydziałowa, współpraca między uczelniami.
Rozwiązywanie problemów organizacyjnych związanych z przepływem informacji.

Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego