Zasady rekrutacji na Mobilność Zagraniczną w ramach projektu SEA-nergy
Uwaga! Możliwość zgłoszenia abstraktu na konferencję zakończyła się w dniu 9 maja 2025 roku. Obecnie prowadzony jest nabór osób, których abstrakty zostały przyjęte do wystąpień ustnych przez organizatorów. Szczegóły ogłoszenia były dostępne na stronie Nabór abstraktów konferencja Being SEA-EU
Efekty uczenia
Zestaw efektów uczenia się (kompetencji):
-
- Zdolność do efektywnej komunikacji naukowej.
- Umiejętność nawiązywania i rozwijania współpracy międzynarodowej.
- Rozwijanie postawy zaangażowania społecznego i odpowiedzialności.
Efekty uczenia się:
-
- Wiedza:
1.1 posiada wiedzę na temat metod efektywnego przekazywania wyników badań naukowych, w tym zasad przygotowywania referatów i posterów skierowanych do szerokiego grona odbiorców.
1.2 rozumie cele europejskiego sojuszu uczelni SEA-EU, zna mechanizmy współpracy naukowej w ramach projektów międzynarodowych i międzyuczelnianych.
1.3 posiada wiedzę na temat roli nauki w promowaniu wartości europejskich, zrównoważonego rozwoju oraz integracji społeczno-kulturowej w przestrzeni akademickiej.
- Wiedza:
-
- Umiejętności:
2.1. potrafi opracować referat lub poster naukowy oraz przedstawić go w sposób zrozumiały
i atrakcyjny dla zróżnicowanego odbiorcy, zarówno w formie stacjonarnej, jak i online.
2.2. potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach naukowych, zadawać pytania, formułować argumenty i udzielać merytorycznych odpowiedzi, również w języku angielskim.
2.3. potrafi identyfikować możliwości współpracy z przedstawicielami różnych uczelni i dyscyplin, nawiązywać kontakty oraz planować wspólne działania naukowe.
- Umiejętności:
-
- Kompetencje społeczne:
3.1. wykazuje otwartość, szacunek i gotowość do współdziałania z osobami pochodzącymi z różnych krajów i kultur akademickich, rozwijając kompetencje międzykulturowe.
3.2. rozumie znaczenie popularyzacji wyników badań oraz angażuje się w działania promujące naukę w społeczeństwie, dostosowując przekaz do potrzeb różnych grup odbiorców.
3.3. identyfikuje się z ideą integracji europejskiej, promuje wartości takie jak współpraca, solidarność
i równość, oraz wspiera inicjatywy zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Kompetencje społeczne:
Kryteria oceny efektów uczenia:
Efekt uczenia się | Kryteria weryfikacji | Forma weryfikacji |
1.1. posiada wiedzę na temat metod efektywnego przekazywania wyników badań naukowych, w tym zasad przygotowywania referatów i posterów skierowanych do szerokiego grona odbiorców | 1.1.1. potrafi zastosować zasady przygotowywania referatów i posterów, stosując odpowiednią strukturę, język i formę przekazu dostosowaną do szerokiego grona odbiorców 1.1.2. potrafi wyjaśnić wybór metod prezentacji wyników badań, wykazując się znajomością technik efektywnej komunikacji naukowej i uzasadniając ich zastosowanie w kontekście popularyzacji nauki |
Test |
1.2. rozumie cele europejskiego sojuszu uczelni SEA-EU, zna mechanizmy współpracy naukowej w ramach projektów międzynarodo-wych i międzyuczelnianych | 1.2.1. potrafi opisać cele oraz główne założenia funkcjonowania sojuszu SEA-EU 1.2.2. potrafi wskazać i wyjaśnić mechanizmy współpracy naukowej realizowane w ramach projektów międzynarodowych i międzyuczelnianych w kontekście SEA-EU |
Test |
1.3. posiada wiedzę na temat roli nauki w promowaniu wartości europejskich, zrównoważonego rozwoju oraz integracji społeczno-kulturowej w przestrzeni akademickiej | 1.3.1. potrafi wyjaśnić rolę nauki w promowaniu wartości europejskich oraz idei zrównoważonego rozwoju 1.3.2. potrafi opisać znaczenie nauki dla integracji społeczno-kulturowej w środowisku akademickim | Test |
2.1. potrafi opracować referat lub poster naukowy oraz przedstawić go w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla zróżnicowanego odbiorcy, zarówno w formie stacjonarnej, jak i online |
2.1.1. potrafi samodzielnie przygotować referat lub poster naukowy, uwzględniając jasność przekazu oraz atrakcyjność wizualną 2.1.2. potrafi zaprezentować referat lub poster w sposób zrozumiały i angażujący odbiorców zarówno podczas prezentacji stacjonarnej, jak i online |
Test |
2.2. potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach naukowych, zadawać pytania, formułować argumenty i udzielać merytorycznych odpowiedzi, również w języku angielskim |
2.2.1. potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach naukowych, formułując klarowne pytania i merytoryczne argumenty 2.2.2. potrafi udzielać rzeczowych odpowiedzi w języku angielskim, wykazując się znajomością terminologii naukowej i płynnością wypowiedzi | Test |
2.3. potrafi identyfikować możliwości współpracy z przedstawicielami różnych uczelni i dyscyplin, nawiązywać kontakty oraz planować wspólne działania naukowe | 2.3.1. potrafi rozpoznać i ocenić możliwości współpracy naukowej z przedstawicielami różnych uczelni i dziedzin 2.3.2. potrafi nawiązywać kontakty oraz planować i inicjować wspólne działania badawcze w środowisku międzynarodowym |
Test |
3.1. wykazuje otwartość, szacunek i gotowość do współdziałania z osobami pochodzącymi z różnych krajów i kultur akademickich, rozwijając kompetencje międzykulturowe |
3.1.1. potrafi nawiązywać i utrzymywać relacje oparte na szacunku i otwartości w kontaktach z osobami z różnych krajów i kultur akademickich 3.1.2. wykazuje gotowość do współpracy międzykulturowej oraz aktywnie rozwija kompetencje niezbędne do efektywnego funkcjonowania w wielokulturowym środowisku naukowym | Test |
3.2. rozumie znaczenie popularyzacji wyników badań oraz angażuje się w działania promujące naukę w społeczeństwie, dostosowując przekaz do potrzeb różnych grup odbiorców |
3.2.1. potrafi wyjaśnić znaczenie popularyzacji wyników badań naukowych dla społeczeństwa i środowiska akademickiego 3.2.2. aktywnie angażuje się w działania promujące naukę, dostosowując sposób komunikacji do różnych grup odbiorców |
Test |
3.3. identyfikuje się z ideą integracji europejskiej, promuje wartości takie jak współpraca, solidarność i równość, oraz wspiera inicjatywy zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju | 3.3.1. potrafi wskazać i opisać wartości europejskie takie jak współpraca, solidarność i równość oraz ich znaczenie w kontekście integracji europejskiej 3.3.2. aktywnie wspiera i uczestniczy w inicjatywach promujących zasady zrównoważonego rozwoju w środowisku akademickim i społecznym |
Test |
Wymagania dla mobilności
Uczestnicy mobilności
Do rekrutacji na mobilność zagraniczną może ubiegać się osoba o aktualnym statusie studenta, doktoranta oraz pracownika będącego nauczycielem akademickim Uniwersytetu Gdańskiego na dzień przystąpienia do procesu rekrutacyjnego oraz zaplanowanej mobilności. Osoby przystępujące do rekrutacji nie mogą aplikować, ani realizować mobilności zagranicznej przebywając na jakimkolwiek urlopie. Deklarowany poziom języka angielskiego uczestnika to minimum B2.
Rekrutacja
Każda osoba przystępująca do procesu rekrutacji jest zobowiązana do wypełnienia specjalnego formularza rejestrującego: https://forms.office.com/e/XqSw1zRkrg Jednym z elementów formularza jest list motywacyjny uzasadniający wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji. Formularz należy wypełnić i wysłać do 30 czerwca 2025 roku.
Kolejność przyznania dofinansowania zależy od łącznej liczby uzyskanych punktów – wnioski z wyższą sumą punktów mają priorytet przy przyznawaniu dofinansowania i realizowane będą zgodnie z listą rankingową.
Do odbycia mobilności mogą być zakwalifikowane osoby, które złożyły komplet wymaganych dokumentów oraz spełniły wymagania dla mobilności. W szczególności wymaga się potwierdzenia przyjęcia abstraktu wystąpienia w formie ustnej przez organizatorów. Środki na ten cel przewidziano dla 12 osób (6 pracowników oraz 6 studentów/doktorantów).
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem respektowania zasad horyzontalnych opisanych
w Regulaminie Projektu § 2 pkt 8. W razie potrzeby udzielenia wsparcia przy procesie rekrutacyjnym dla osób z niepełnosprawnością oraz specjalnymi potrzebami prosimy o kontakt z koordynatorem zadania seaenergy@ug.edu.pl.
Kryteria rekrutacyjne
1 | Kryteria formalne | Spełnione |
status studenta/doktoranta/pracownika | ||
poziom wyjściowy języka angielskiego minimum B2 | ||
abstrakt zaakceptowany przez Komitet Naukowy (wystąpienie ustne) | ||
kompletne zgłoszenie | ||
Kryteria merytoryczne | Punktacja | |
2 | ocena merytoryczna listu motywacyjnego uzasadniającego wybór mobilności, która powinna służyć podniesieniu kompetencji | 0-5 |
3 | zgodność zakresu tematycznego mobilności z realizowanym kierunkiem studiów/pracą zawodową | 0-5 |
4 | zgodność zakresu tematycznego mobilności z pisaną rozprawą doktorską/dyplomową lub prowadzonymi badaniami | 0-5 |
Wyniki rekrutacji
Komisja dokonująca weryfikacji i oceny wniosków zobowiązana jest do sporządzenia listy rankingowej z podziałem na listę osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niespełniających kryteriów. Wszystkie osoby biorące udział w rekrutacji zostaną indywidualnie poinformowane o jej wynikach drogą mailową do dnia 14 lipca 2025 roku. Lista laureatów będzie także dostępna na stronie https://sea-eu.ug.edu.pl/aktualnosci/.
Zasady udzielenia wsparcia
Dofinansowanie może być przyznane na realizację mobilności w okresie od 22-24.10.2025 roku plus dwa dni na podróż. Z dofinansowania należy opłacić koszty podróży, zakwaterowania i diet. Szczegółowy wykaz stawek dofinansowania znajduje się na stronie. Dofinansowanie jest wypłacane w formie ryczałtu w wysokości:
- Dla studenta 5375 zł
- Dla doktoranta 5625 zł
- Dla pracownika będącego nauczycielem akademickim 6250 zł
Dokumentacja przed mobilnością
Osoby, które zostaną zakwalifikowane do odbycia mobilności są zobowiązane do wypełnienia:
- elektronicznego pre-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności przed kursem,
- rejestracji na platformie NAWA potwierdzającej kwalifikowalność uczestnika projektu,
- elektronicznego formularza rejestrującego instytucji organizującej https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeCXF7jGwgacig0pM1eoysXitIOTCb4vn9-jiPkY6WZPg0zDA/viewform
- dokumentacji związanej z wyjazdem zagranicznym
Dokumentacja po mobilności
Osoby, które zakończą mobilność są zobowiązane do:
- wypełnienia elektronicznego post-testu, w którym uczestnik samodzielnie ocenia poziom swoich umiejętności po teście,
- przedstawienia oryginału zaświadczenia o pobycie w uczelni partnerskiej,
- dostarczenia dokumentacji rozliczającej wyjazd zagraniczny
Ukończenie mobilności
Osoby, które ukończą mobilność otrzymają zaświadczenie o odbyciu mobilności. Weryfikacja efektów uczenia się obejmuje uzupełnienie post-testu, w którym uczestnik powinien uzyskać większą liczbę punktów w porównaniu z pre-testem, aby uzyskać certyfikat podniesienia kompetencji. Oba testy są rozwiązywane w formie zdalnej za pośrednictwem aplikacji Microsoft Forms.
Kontakt
Kontakt do osoby koordynującej: seaenergy@ug.edu.pl
Inicjatywa jest realizowana w ramach projektu „Wsparcie działań synergicznych i komplementarnych projektu SEA-EU 2.0 – SEA-nergy”, który jest częścią programu NAWA „Wsparcie sojuszy Uniwersytetów Europejskich” z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.